Dag 5 en 6 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

14 Juli 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 5

We hebben een heerlijke nacht gehad in onze supersized bedden! Wat hebben we lekker geslapen, als het kon namen we de matrassen mee op onze verdere trip! Na gedouched te hebben en de koffers weer in onze stoere bak te hebben geladen, eerst naar de overkant, de super-de-luxe Safeway! Lekker stokbrood gehaald met smeerkaas van La vache qui ri (?). We zijn verder gegaan over de highway 1 naar de eerste de beste plek om te ontbijten. De afslag bij Santa Cruz richting statepark Seacliff. Wat een mooi strand! Lekker in de zon gezeten op een bankje en genietend van ons stokbroodje. De enige mensen die wij tegenkwamen, waren jawel weer 'hardlopende bejaarden'. We hebben nog gedacht, moeten we hier maar blijven en lekker in de zon liggen, maar toch maar besloten om verder te rijden. Na ongeveer 1.5 uur hadden we zoiets van laten we nog maar eens genieten van het strand, want die zijn wij voorlopig niet meer. Dus de eerste de beste afslag genomen en jawel waar kwamen wij.... bij het Ritz hotel! Tja, daar waren we toch niet helemaal de juiste mensen voor en de aardige vent van de beveiliging heeft ons een beter en mooier strand aangewezen. Jammer, maar helaas.. hadden we toch de galajurk maar meegenomen. Na 4 mile aan de linkerkant kwam een mooier strand. Maar daar zat al het klootjesvolk, en dat is toch wel waar wij tussen horen. Daar hebben wij heerlijk genoten van wederom ons frans stokbroodje en het flesje koel water. Na een uur lekker te hebben gezeten moesten we toch maar verder, de laatste etappe naar SF. Binnen een half uur nadat wij bij het strand waren vertrokken, veranderde de wereld ineens. Wat een drukte en wat een auto's, links en rechts inhalen is helemaal niet zo raar. Wij hadden de route goed uitgetekend op de wegenkaart, maar eenmaal in SF waren we de kluts een beetje kwijt. We hadden bij de 7th Street over moeten steken naar Market Street, en dan direct links aanhouden...en daar ging het mis. Over tramlijnen, buslijnen, fietspaden en tegen het verkeer in , hebben wij het uiteindelijk gevonden. De auto direct voor de deur gepakeerd en inchecken die handel. Marijke wou de auto wel gaan parkeren op de parkeerplaats van het hotel, maar dat wordt voor je gedaan. Dus wij heel gedwee de sleutel in goed vertrouwen aan de balie afgegeven. Wij werden door Marten (security) naar de kamer gebracht en die heeft ons meteen van alles verteld over waar we moesten zijn in SF en waar vooral niet! (direct achter het hotel, maar daar hadden we al een aantal rondjes gereden...oeps). We zijn toen direct de stad in gegaan, want we wilden geen tijd verliezen. Wij zuinige Hollanders, gaan niet met de Cable Car, maar lopend naar boven (goed voor de kuiten) en daar onze foto's genomen...liggend op de stoep en de weg om de beste foto te maken. We dachten laten we Union Square maar opzoeken (kunnen we al 1 ding van ons things-to-see lijstje afstrepen), blijkt dat beb en toos er al midden op stonden. We hebben daar even heerlijk in de zon gezeten en mensen kijken. De winkels begonnen toch wel te lonken, dus naar binnen bij Macy's! Wat een winkel, daar is de Bijenkorf helemaal niets bij! Luxe, luxe en nog eens luxe.
De klok begon te tikken, want wij ' moesten' om 20 uur binnen zijn van ons zelf. Aangezien het dan nog licht en veilig is bij het hotel! Eenmaal weer veilig in het hotel (onder begeleiding van onze zoveelste adoptieouders) hebben wij lekker in het raam naar buiten zitten kijken naar al het rare volk (o.a. dealers, helers, verslaafden, daklozen en geile mannetjes) beneden. We waren redelijk aan de latten, dus om 21:30 uur ging het licht op de slaapkamer uit, maar in SF bleef het nog lang licht en onrustig (veel brandweer en politie met sirene onder het raam langs).

Dag 6

Na toch een vrij korte nachtrust (slecht geslapen door lawaai) gingen wij om 8 uur op weg naar pier 33 voor onze tour naar Alcatraz. We dachten dat wij de enigen waren die al zo vroeg naar Alcatraz gingen, maar wat een volk al op de been! We moesten zelfs in een lange rij staan om onze gereserveerde tickets op te halen. Net op tijd de boot van 9 uur gehaald. Was een lekker tochtje met een geweldig uitzicht over de baai (golden gate bridge en Alcatraz) en over SF. Na een boottochtje van 15 minuten kwamen wij op het beruchte Alcatraz aan. We hebben de audio tour gedaan (met koptelefoon luisteren naar het verhaal van Alcatraz gezien vanuit het oogpunt van bewakers en gevangenen). Wat indrukwekkend allemaal en dit is iets wat je zeker moet doen als je in SF bent!! Geweldig om zoiets te zien en te horen. Kleine cellen, 3 verdiepingen boven elkaar en niets mogen! We moesten er niet aan denken, maar ontsnappen als je er eenmaal zat kon ook niet, kwamen wij ook wel achter. 2,5 km zwemmen in een koude zee met sterke stroming. Alcatraz is tegenwoordig overgenomen door een complete meeuwenkolonie. Veel nesten gezien met jonge meeuwen. Nadat de tour was afgelopen, hebben wij de eerste boot weer teruggenomen (we wilden onze shopping tijd zolang mogelijk houden). Weer terug aan wal, hebben wij ons lijstje van Things-to-see er weer bijgepakt en hebben deze waarempel in een redelijk kort tijdsbestek afgerond. Met als consequentie trillende kuiten en stramme benen. Eerst naar Fishermans Warf, alleen maar winkels voor de tourist (en dat zijn wij helaas ook). De eerste weg die wij moesten hebben om bij Lombards Street te komen, naar boven. Na ongeveer 100 meter kwamen wij bij Ghirardelli (oude chocoladefabriek, die is omgebouwd naar een winkelcentrum. Dit is door een aantal bewoners gedaan, die vonden het zonde dat dit pand verloren ging.. en daar zijn wij het mee eens). Hier ff snel rondkijken en toileteren en weer verder omhoog. We hadden echter niet voorzien dat de helling zo stijl was!! Halverwege hadden wij al last van de benen, maar we moesten nog even verder. Maar het was zeker de moeite waard. Mooi uitkijkpunt over SF en Lombard Street. Lombard Street is een klein straatje met 9 haarspeldbochten, die bijna niet nemen zijn met een auto. De helling is 27 graden over een lengte van 100 meter! Echt stijl. Maar de bewoners hebben het zeer mooi aangelegd! Veel hortensia's en struiken maken er een kleurig geheel van. (dat vonden de Japanners ook, zelfs van een klaproos werd een foto genomen). Als je boven bent, moet je ook weer naar beneden.. dit ging sneller maar de kuiten vonden het niet heel prettig. Ook weer een puntje van ons lijstje gestreept. Alles even bijlangs en jawel, we hadden alles gezien, dus tijd voor SHOPPEN! Weer terug naar Fisherman's Warf en daar de tram gepakt naar Market Street, waar het grootste winkelcentrum staat van SF. We hebben daar onze ogen uitgekeken en versteld gestaan van de schoenen die de vrouwen hier dragen (alleen maar stiletto hakken van ong. 10-15 cm hoog of sportschoenen... de rest bestaat hier niet). We moesten toch echt ook Bloomingdale in, en het kon nog duurder! Tassen tussen de $400 - $1000 en schoenen van minimaal $150. In de opruiming was het zelfs nog duur. Niet voor ons budget bestemd deze winkel. Toch nog even kijken hoe duur die sjaal was (op de markt in Nld voor 5 euro te krijgen), we schrokken ons dood... $250 voor een klein stukje stof!!! We hadden last van de voeten en geen kleding gevonden naar onze smaak en budget, dus besloten we om lekker op Union Square in het zonnetje te gaan zitten! Even lekker genieten en de voetjes rust gunnen. Helaas moesten we toch weer opstaan, de zon was achter de gebouwen verdwenen en we kregen honger. Met veel pijn en moeite weer in de benen en ff de beentjes warm maken en we konden weer op weg. Lekker bij een pizzaria gegeten. Het werd ook wel weer tijd om te vertrekken naar het hotel. Nu lekker slapen in het lawaai en we gaan ons klaar maken voor de route naar Lake Tahoe (waar we nog een hotel moeten regelen.. ook een stukje spanning hoort bij deze reis)!

• 14 Juli 2007 - 08:28

Maritha:

Hallo meiden! Hier alles goed,jullie hebben niks gemist met de DMD hoor! Wat leuk dat jullie Alcatraz ook zo leuk vonden! Succes met het zoeken naar een hotelletje bij Lake Tahoe, gaat vast goed komen!
    Liefs Maritha

• 14 Juli 2007 - 11:35

Diana:

Volgens mij had ik ook al 1x eerder gereageerd, maar kan het nergens terugvinden... Nou ja, meiden heel veel fun, geniet ervan! Maar volgens mij zit dat wel goed. Groetjes Diana

• 14 Juli 2007 - 12:30

Pap:

Volgens mij gaan jullie de stranden straks wel missen als je in het binnenland zit met 40 graden of meer! Al dat sjouwen en shoppen zou niets voor mij zijn met die slappe knieen. Hopelijk hebben jullie vannacht wat beter geslapen, want je moet toch wel een beetje uitgerust aan de volgende route beginnen. Genieten!!!!

Pap

• 15 Juli 2007 - 11:41

Louis (en De Meiden):

Hier Italie nog een keer. Tjonge, wat een verhalen. Dat jullie tussen jullie drukke bedrijven door nog de tijd vinden om zo'n uitgebreid reisverslag op de site te zetten! Petje af. Om me een beeld te geven van hoe de reis verloopt, moet je eigenlijk de landkaart bij de hand hebben - hoewel ik het reisschema nog wel even heb bestudeerd: 4000 km in drie weken. Wel een hele tocht. Goede reis verder en geniet ervan! Ook namens de girls...

• 15 Juli 2007 - 11:55

Pino:

Hallo dametjes!

Erg leuk om de belevenissen te volgen. Tis ook erg saai hier, Tour de France op televisie en twee volwassenen die op zondagmiddag om 14.00uur zitten te slapen... Je zult denken dat ze zwaar op stap geweest zijn! haha. Of de Tour is niet spannend genoeg.. Ik weet het niet meer waar dat heen moet met die ouders van tegenwoordig!

Maaruh... ik hoorde gisteren in Heerenveen dat er ruimte geregeld is voor meer foto's op de site dus komt u maar met al dat moois! ;-)
    Veel plezier en tot horens!

Liefs uit Rolde

• 15 Juli 2007 - 19:10

Barbera:

Wat een belevenissen en jullie racen maar door. Wel genieten hoor.
    Groetjes, Barbera

• 15 Juli 2007 - 19:39

Eric En Hanny:

Hello,
    Hier alles goed. Alcatraz lijkt me ook geweldig om te zien, ben benieuwd naar de foto's. Heel veel plezier verder.
    We zullen jullie verhalen op sturen naar pa en ma.
    Liefs Eric, Hanny and the kids.

• 15 Juli 2007 - 19:49

Colet:

Helemaal vergeten te vragen aan jullie, Colet wil graag weten of jullie Berend Botje ook al gezien hebben. Doe hem dan maar de hartelijke groeten van haar.

Een dikke knuffel kus van Colet.