Dag 10 (Death Valley) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 10 (Death Valley) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 10 (Death Valley)

Door: Beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

20 Juli 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 10
We hebben goed ontbeten in Three Rivers en wederom ijs gehaald om onze 16 liter water koel te houden gedurende onze expeditie. We hadden 8 liter water in de koelbox plus wat blikjes cola. En 6 liter op de achterbank. Alles weer ingeladen en daar gingen we! We hadden een erg afwisselend landschap. Bij Lake Isabella hebben wij de tank nog volgegooid en hebben wij bij het meer nog snel even geplast. Daar stond toch een sjaak... lange baard, bakfiest vol met spullen en het stuur ook volgehangen met zijn inventaris. Daar moesten we maar snel weg ;). Was maar goed dat wij getankt hadden , want verder geen enkel tankstation meer gezien. Voor dat wij Death Valley inreden kwamen wij door Trona. Hier hield de wereld echt op, dat mensen hier willen wonen niet te geloven. Het is er warm, uitgestorven en zanderig. We kwamen nog bij een cafe waar je Smoothies kon krijgen en dat was onze verkoeling door Death Valley heen. Hier was het al warm, maar waar we heen gingen nog warmer. We konden Death Valley op 2 manieren door of die Hw 90 of via ' the Wild Rose'. OP de kaart was de weg van ' the Wild Rose' korter en kwam je ook op de Hw90 uit. Dus wij die genomen... maar oh god!!!! Na 5 minuten stond er een bord langs de weg, slecht wegdek, los gravel enzo. Maar zou wel mee vallen. Nog geen minuut later kwamen de eerste gaten in de weg, werd de 2baansweg een 1baansweg en was het in principe gewoon een off-road route geworden. WE hadden geen tijd om te genieten van ons uitzicht of om fot's te maken, want we waren met z'n 2-en alleen maar bezig met de weg en om de gaten te ontwijken (links---rechts-- pas op gat!). Na 15 min. alleen op de wereld te zijn geweest, waren we blij dat we een auto tegen kwamen. Dit was echter een 4-wiel aangedreven auto, dus die kon deze route wel aan! Waar bleef die Hw90 nou.. na nog eens 15 minuten, hadden wij die ook bereikt en konden wij onze weg vervolgen naar Furnance Creek. We dachten dat we hier wat meer auto's tegen zouden komen, maar nee hoor! Ondertussen was het kwik al gestegen naar 122 fahrenheit (ong. 52 graden). In onze boekjes stond dat het goed was om af en toe de airco uit te zetten! Dus wij heel trouw dit advies volgen... weet je wel hoe warm dat is!! De wind was nog warmer dan een haardroger en het zweeet gutste ons van het lichaam af. Willeke nam nog een dappere poging om buiten een foto te maken, terwijl Marijke in de auto bleef. Die airco ging rap weer aan, is een nieuwe auto dus moet tegen een stootje kunnen. We hebben onderweg zandduinen, zandstormen en windhoosjes gezien. Toen wij bij Furnance Creek aankwamen en wij wilden inchecken, leek het net of iedereen die die dag in Death Valley was daar wilde inchecken. Duurde ongeveer een halfuur voor wij onze kamersleutels hadden. Het was buiten zo ongelovelijk warm, dat wij snel de spullen uit de auto hebben gehaald en wij verkoeling zochten op de kamer. (nou die was er niet!) We wisten ons geen raad met onszelf en van gekkigheid niet hoe wij het koel konden krijgen. Alleen al van zitten werd je warm. Toen de zon onder was gegaan, hebben wij verkoeling gezocht in het (lauwe) zwembad. Daar waren onze lichamen aan toe! We zijn pizza gaan halen en deze op de kamer opgegeten. We waren toen alweer uitgeput en zijn toen proberen te gaan slapen. Rond een uur of 6 's ochtends werd het pas lekker op de kamer.
(foto's volgen)

• 20 Juli 2007 - 06:24

Rolanda:

Hoi marijke en Willeke,
    Jullie maken wat mee! Super, zo'n reis.
    Wij gaan vanochtend op vakantie naar Limburg. Ja, verschil moet er wezen! Nog heel veel plezier, we zien elkaar als we allemaal weer terug zijn in Meppel!
    Groetjes Willem Rolanda Berber Jos

• 20 Juli 2007 - 19:48

Mam:

wat kan een mens zich wat aan doen he. hier regent het, zul je daar haast naar verlangen.We zijn ook weer terug innederland. Friesland is ook mooi maar ook wel saai. mooi gehad met cyrille.
    mam