Dag 16 Reis Page - Sedona - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 16 Reis Page - Sedona - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 16 Reis Page - Sedona

Door: Beb en Toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

26 Juli 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 16

We zijn op tijd weggegaan vanuit Page richting Sedona. Het is een lange rit, omdat wij niet via de snelweg wilden maar door de Grand Canyon heen. Vanuit Page richting Grand Canyon is op zich niet heel ver, maar we moesten een stukje omrijden. Het was een saaie weg, maar de rit werd wat opgevrolijkt door de indianenmuziek op de radio. We zijn wel van mening dat iedereen deze muziek mee kan zingen... er zit geen woord in alleen maar geschreeuw en gejank. We kwamen door een Indianenreservaat heen van de Nevajo-indianen. Wat een armmoedig gebeuren is het daar! Kaal, geen bomen, hier en daar een hutje/ caravan met enorm veel troep ervoor. Hier willen wij niet wonen. Vlak voor wij bij de Grand Canyon waren zagen wij een enorm donkere lucht boven de Grand Canyon aankomen drijven. Ach een beetje regen kan geen kwaad, goed voor het lichamelijke gestel en goed voor de bomen en bosjes daar. Wat een droge dorre vlakte. De weg naar de Grand Canyon, moesten wij een aantal x onderbreken, omdat er een soort van 'gleuven' in de grond zaten. Deze moesten natuurlijk op de foto! Na 15 minuten waren we dan in de Grand Canyon aangekomen. Wat een mooi uitzicht, eindeloos ver kijken en al die verschillende kleuren. Onze eerste stoppunt daar was 'Desert View'. Mooi uitzicht en een wachttoren van de Nevajo-indianen. We hebben daar wat rond gekeken en kort met een Ranger gesproken. Daarna weer snel in de auto en op weg naar het volgende punt in de Grand Canyon. We zaten net op tijd in de auto, want het begon te regenen. Nog 1x een plaspauze en toen weer de auto in. We zijn toen maar niet meer gestopt, want het kwam met bakken uit de lucht en we kwamen hier de volgende dag toch weer terug. We zijn doorgereden naar Flagstaff en toen richting de Meteor Crater. Hier is een meteoor van 638 kg ingeslagen en heeft de hele omgeving in de wijde omtrek verwoest. Hier leeft ook niets meer. Snel uit de auto en moesten betalen om de meteor te bekijken (die amerikanen slaan ook overal een slaatje uit). Omdat we toch hadden betaald,hebben wij de tentoonstelling bekeken even snel naar buiten in de regen om een foto te maken en binnen 30 minuten zaten wij weer in de auto. We moesten dit gezien hebben, maar het was enorm rotweer dus meer tijd er aan besteden wilden we niet. Op naar Sedona! De weg van Flagstaff naar Sedona is een mooie route, bergen, bomen, beekjes en veel slingerwegen. Langs de weg stonden grote immense huizen met de mooiste uitkijkpunten. We kwamen Sedona binnen en dachten dit is leuk, hier kunnen we vanavond mooi wat dingen bekijken. Maar eerst het hotel zien te vinden. We reden voor ons gevoel Sedona al weer uit en toen kwam er nog een stukje met wat hotels. En ja hoor, daar zaten wij. Ver buiten het centrum. Het inchecken ging wat lastig, want we stonden niet geregistreed. Maar het was niet druk, dus we kregen een kamer op de begaande grond. Toen wij in ons stulpje kwamen, was het een desillusie! Klein, donker, badkamer waar je je kont niet kon keren en geen uitzicht (op de parkeerplaats). Maar ja we waren er alleen maar om te slapen en verder niet. We zijn met de auto naar Sedona gereden om daar wat winkels te bekijken en om te eten. In Sedona zijn enorm veel kunstwinkels, gallerijen en souvenierswinkels. Dat was het eigenlijk. Maar leuk aangelegd en deed knus aan. We hebben gegeten bij de Mexicaan en hebben toen de zonsondergang bekeken op de parkeerplaats van de Safeway. Helaas nu hadden we geen camera bij ons! Op tijd naar bed van om 6:15 uur ging de wekker voor onze excursie naar de Grand Canyon.

• 27 Juli 2007 - 08:52

Bas:

Ej dames!

Leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat. Ik vrees dat ik straks 1500 vakantiefoto's kan gaan bekijken van Marijke ;-)!
    Geniet nog even van de laatste dagen States!

Gr. Bas vanuut Ogevenne

• 28 Juli 2007 - 10:57

Louis:

Misschien dat jullie dit nog net lezen voor jullie terugreis naar Nederland, want het aftellen voor jullie is inmiddels begonnen. Ik heb het idee dat jullie drie weken zijn omgevlogen!
    Zelf verging het ons in ieder geval wel zo, want gistermorgen (vrijdag 27/7) om 10.00 uur nog aan de koffie op de camping in Nood-Italie, en vanmorgen (28/7) op hetzelfde tijdstip al weer druk de badkamer thuis aan het schoonmaken. Ik zal jullie de details besparen, maar voor ons vertrek waren we niet meer aan schoonmaken toegekomen, en dat was te ruiken! Enfin, na een rit van 1075 km, onder andere over de Resschenpass (grensovergang Italie-Oostenrijk), zodat we de drukte rond Munchen (30 km file, hoorden we op de verkeersinfo op de radio) konden vermijden, arriveerden we gisteren tegen middernacht weer in Heerenveen. De auto met dakkoffer is inmiddels leeg, de wasmachine draait al voor de vierde keer, de droger heeft ook al weer gefunctioneerd, het boodschappenlijstje is gemaakt (nu nog even naar de supermarkt)... Kortom, het gewone leven is weer razendsnel begonnen. Morgen vroeg op om naar Schiphol te rijden. Het wordt een geheel vrouwelijk ontvangscomite, zoals het nu staat, al hikt Liz nog aan tegen het vroege vertrek. Hoe dan ook, geniet van de laatste uurtjes op Amerikaanse bodem, goede vlucht en tot ziens!
    Ook nog de groeten van Evelien, Guusje en Liz.