Dag 8 Durango (en niet Great Sand Dunes) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 8 Durango (en niet Great Sand Dunes) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 8 Durango (en niet Great Sand Dunes)

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

12 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanuit Cortez zijn wij laat (om 9:00 uur) vertrokken richting Durango. We hebben eerst eens rustig gegeten (toast met boter en appelsap, de rest was niet veel soeps). Durango is een mooi klein stadje met veel oude pandjes en leuke winkeltjes. We zijn eerst naar het Visitors Center geweest en hebben daar gekeken wat er allemaal te zien was. Korte plaspauze met de 65+- ers en toen even over de braderie gelopen. Veel indianenspullen en veel kunstzinnige artikelen. Niets van onze gaarding.
We hebben de auto gepakt en zijn naar het historisch centrum gereden en hebben de auto net buiten het centrum geparkeerd. Op onze weg naar het centrum kwamen we langs een Farmers Market, waar het hippie en groen gehalte erg hoog was.
We hebben een rondje door het centrum gelopen, op ons gemak (want het was weer broeierig warm. Aantal leuke winkels bekeken en besloten we om wat lemonade te gaan halen op de farmers market. We hebben hier heerlijk op een bankje gezeten en de mensen bekijken met gezellige country muziek op de achtergrond.
We zijn toen maar verder gereden en kwamen een grote supermarkt tegen. Even brood en drinken gehaald en op naar een geschikte picknickplek.
We hebben eerst maar eens 30 minuten in de brandende zon (met dak naar beneden) in de file gestaan.
Tot onze blije verrassing was de volgende weg door een skigebied, mooie groene bergen en een beekje langs de weg.
Na nog eens een uur te hebben gereden kwamen we eindelijk bij een picknickplekje langs de weg, deze werd beheerd door de lokale Rotery Club.
We hebben onze route vervolgd en op een gegeven ogenblik kwamen er wel hele donkere wolken over de berg opzetten. Wat te doen, gokken we het er op of stoppen we en doen het dak er op. We gokken het erop... jammer van deze keuze want na 10 minuten kwamen de eerste druppels naar beneden. Snel de auto langs de weg (wat niet mocht) en het dak omhoog. We besloten eerst in te checken in het motel en daarna naar de Great Sand Dunes te gaan. Het inchecken ging niet al te soepel en niet al te klantvriendelijk. Liepen ook rare mensen in het motel. Maar ja we hadden een slaapplek en dan maakt het niet uit. Alles naar dekamer gesjouwd en jawel hoor hele donkere wolken kwamen opzetten! Snel het weer gecheckt op tv en er kwamen allemaal onweersbuien aan. Deze afwachten en dan naar de Sand Dunes. Het wachten duurde wel heel lang! Uiteindelijk wel in de auto gestapt en een rondje dorp gereden op zoek naar een eetplek om daarna naar de duinen te gaan. Het rondje was kort van aard, want het stelde allemaal niets voor. Geen eettent te vinden, dus we moesten er maar aan geloven. Eten bij de buren, McDonalds. Hier heben we heerlijk buiten gezeten en de donkere wolken richting de zandduinen zien vertrekken. We besloten maar om niet die kant op te gaan, en op ons 'balkon' te gaan lezen. Verder hebben we niets meer gedaan en de zandduinen hebben we helaas niet gezien! Morgen naar Colorado Springs om Pikes Peak te gaan beklimmen!

• 13 Juli 2009 - 16:39

Klaas:

Dus een dag om "nooit te vergeten!"