Dag 9 Royal Groch Bridge/ Pike Peak/ 7 Falls - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 9 Royal Groch Bridge/ Pike Peak/ 7 Falls - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 9 Royal Groch Bridge/ Pike Peak/ 7 Falls

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

12 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Naar een heerlijk nachtje te hebben geslapen (hebben het voor het eerst koud gehad) zijn wij met een goed ontbijt in de maag (niet dus) vertrokken richting Wallmart om water in te slaan. Om 8:30 uur reden we uit Alamosa richting Colorado Springs. We besloten om niet over de snelweg te gaan, maar over een secundaire weg. Tja, deze was 50 mile alleen maar rechtdoor zonder bochten of mooi uitzicht. We hebben echter wel wat mooie dingen gezien, zoals het UFO centrum, verlaten carvans, meerdere kerken en kale dorre vlaktes. Na die beruchte 50 mile kwamen we tussen de bergen terecht en ineens veranderde de omgeving van dor en saai naar groen en mooi. We reden parallel aan een riviertje waar veel mensen aan het wildwatervaren waren. We besloten om hier maar landjepik te gaan doen en boven op een berg een mooi huisje neer te zetten PRACHTIG! Bij een van de eerste parkeerplekken hebben wij even de auto aan de kant gezet voor een plaspauze en een paar mooie foto's te maken van het riviertje. Marijke werd tijdens het fotograveren echter wel aangevallen door sprinkhanen, zwaluwen en bijen! Maar alles voor de foto.
We hebben onze t-shirts maar weer uitgetrokken en ons ingesmeerd en klaar voor de volgende etappe. Onze volgende stop was de Royal Groch Bridge, de hoogste brug over een canyon in de wereld. We hebben een b-route naar boven gevolgd en eenmaal daar aangekomen was het de nationale atractie van de zondag incl. de mormonen en de Amish. Wat een toeristen en wat een boel volk. Alleen daarom was het al geslaagd. We hebben een stoere tocht naar boven gedaan te voet om zo met een kabelbaan de canyon over te steken. We stonden voor in de rij met achter ons 2 mormoongezinnen en 2 Amish gezinnen. We vielen een beetje buiten de boot in onze topjes en korte broeken.
Aan de overkant zijn wij te voet weer over de brug terug gelopen, die was op het hoogste punt 300 meter boven de grond. De brug zwierde en wiegelde alle kanten op als je er over heen liep en tot overmaat van ramp kwam er ook nog eens een trolleybusje overheen. Heel raar gevoel in de maag en in de benen kreeg je ervan. We hebben daarna zelf de auto gepakt en met 10 km per uur over de brug gereden. We waren voor de amerikanen al een atractie op zich, 2 meiden in een cabrio over de brug.
Nog een uurtje rijden naar Colorado Springs en dan naar Pikes Peak. MAAR toen kwamen de hele donker cq zwarte wolken over de berg, precies op Pikes Peak waar wij naar toe gingen. Dus eerst maar even inchecken in de Marriot in Colorda Springs. Wat een weelde en luxe! Dit moeten wij tijdens de trip niet te vaak hebben, anders slapen wij niet meer lekker in ons eigen bed! We hebben ingecheckt en Marijke kwam doorweekt het hotel binnen, nadat zij de auto op de parkeerplaats had gezet. Als een verzopen hond stapte ze het luxe hotel binnen. We besloten eerst maar te gaan zwemmen en naar de sauna te gaan om zo de bui af te wachten.
Om 18:00 uur was het droog en zijn wij in de auto gestapt richting Garden of the Gods. Een klein schetig parkje midden in Colorado Springs met veel mooie plekjes. Maar net als ons stonden er ook nog eens 100 andere mensen bij deze mooie plekjes, dus op de foto's alleen maar mensen bij de rotsen.
Na Garden of the Gods zijn wij doorgereden naar Manitou Springs (op aanraden van de dame achter de receptie) om daar in het historisch centrum wat langs etalages te struinen en te eten bij de beste Mexicaan in de stad. En ze had gelijk, het was inderdaad de moeite waard! We hadden nog 1 ding op het programma, dat waren de watervallen (7 Falls). Toen we deze 1x hadden gevonden stonden we in de file bij de ingang van het park. 1 auto het park uit en 1 auto het park in. Na 15 minuten waren wij aan de beurt en konden de watervallen gaan bewonderen. De watervallen worden 's avonds heel mooi verlicht (alleen jammer dat je dat niet goed op de foto kan krijgen, net geen goede camera hiervoor).
De weg terug was wat lastiger te vinden in het donker, maar gewoon op de lichtjes van de stad focussen en je komt vanzelf bij de snelweg.
Morgen gaan we richting de Rocky Mountains en onderweg gaan we shoppen bij een grote outlet vlak bij Denver.

• 13 Juli 2009 - 07:44

Remco:

Hee vakantiegangers.
    Klinkt erg mooi allemaal.

Ben benieuwd naar de foto's.
    Geniet er nog ff van

Gr
    Remco

• 13 Juli 2009 - 16:03

Leida:

wat een belevenis!! Gelukkig lees ik het achteraf als het allemaal al ondernomen hebt.
    nog veel reis plezier
    gr.en dikke kus mam

• 13 Juli 2009 - 16:41

Klaas:

Iets meer spectakel dan gisteren, begrijp ik.

Voorzichtig aan en genieten maar weer.

Gr. Pap

De groeten van Oma en
    veel liefs van Pa .Ma.

• 14 Juli 2009 - 19:18

Fennie:

he bep en toos, dit is geweldig, ik zou jullie wel eens willen zien bij al die trappen op en af, vooral de laddertjes. We wachten de foto,s wel af.
    Veel plezier en groetjes.

• 14 Juli 2009 - 21:09

Henk Jan:

Vanavond alle verslagen tot nu toe gelezen.
    Mooi gedaan, beleef het helemaal mee.
    Hier moet ik ook maar eens naar toe.
    Met Fennie in de cabrio....... of toch maar een super size Chevy?
    Ik kijk ook steeds even op google maps voor de lokatie die jullie beschrijven.
    Blijf schrijven ( en foto's maken) en nog heel veel plezier!

groetjes,

Henk Jan