Dag 15 Yellowstone Park - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 15 Yellowstone Park - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 15 Yellowstone Park

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

20 Juli 2009 | Verenigde Staten, Yellowstone

Om 6:15 uur ging ons wekkertje. Ons dagelijks ritueel werd uitgevoerd. De koffie en de jus d'orange was niet te drinken, dus even langs de beninestation voor verse koffie en appelsap. Als 2 ervaren reizigers stonden wij om 8:00 uur al op de Buffalo Bill Dam. Maar er waren nog meer gekken zoals wij. De Buffalo Bill Dam is een kleine Hoverdam. Vanuit hier was het nog een uur rijden naar de ingang van het park. We reden langs bergwanden, groene weiden en een meer. Bij de ingang van het park konden wij zo doorrijden. De entree was gratis voor iedereen. Dus ons anual pasje mocht in de tas blijven.
We hadden meteen raak, bij de eerste bocht was het een drukte van jewelster. Er was een bruine beer tussen de bomen in het hoge gras. Iedereen zei 'daar!' Maar waar?? Daartussen die 2 bomen! Uhhhhh welke 2? Ja, de rug in het vizier. We hebben het ruggetje van een bruine beer gezien!!
Langs het meer waren de eerste geizers al te bewonderen, maar oh wat een stank!!!
Bij de eerste visitors center even binnengekeken. En kwamen wij tot de conclusie dat de beruchte raaf van Bryce Canyon eigenlijk een grote kraai was. De raaf is ietsie groter!
Even bij het meertje gekeken en daar zwom een pelikaan (weer een van ons lijstje)! Onder de bomen gegeten en een routeplanning gemaakt. Eerst naar de geizers, dan Mammoth Hot Springs. Vlak voor Old Faithfull was een gedresseerde buffel. In zijn eentje stond hij te grazen. Volgens ons daar neergezet voor de toeristen. Bij de Old Faithfull aangekomen, was iedereen uit het park daar aanwezig. Wat een drukte, hij zal zo wel gaan spuiten.
De eerste berichten waren over 10 minuten, maar we hebben 30 minuten gewacht op de wonderlijke kracht van de natuur! Hij spoot wel 8 meter de lucht in en het duurde wel 5 minuten. De stank viel wel mee, we zaten deels uit de wind. We hebben wel wat water op ons gekregen, maar dat viel wel mee.
We hebben wel geleerd om te stoppen als er auto's langs de kant staan. Op een gegeven zagen we in de verte een kudde elanden. En later een edelhert van dichtbij (auto in de greppel en snel het weiland in. Niet te dichtbij want ze zijn sneller dan ons). We hebben een aantal watervallen bekeken, maar ze deden onder voor de waterval in de Rockies.
We zijn naar Canyon Village gereden om in te checken in onze cabin. En het was een cabin! 2 1-persoonsbedden, een douchje en een wc. Dat was het! Maar wel wild in de voortuin!
Waar we de hele dag naar hadden gezocht stond gewoon in de voortuin! Een enorm groot mannetjes edelhert met een enorm groot gewei. Hij stond de filmster uit te hangen, bleef rustig grazen en ging later liggen slapen. Verder in de voor- en achtertuin een vrouwtjes hert, enorme mieren en muggen!
We zijn naar het 'dorpje' gelopen en hebben hier wat rondgekeken en een broodje gegeten. Toen we terugkwamen waren de buren gearriveerd, 10 man druk aan het koken, praten en aan het rondlopen met koffers.
We wilden buiten lezen, maar dat ging het niet worden op 1 veranda met die andere 10. Lekker gelezen en geslapen.