Dag 17: Outlet & Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 17: Outlet & Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 17: Outlet & Salt Lake City

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

20 Juli 2009 | Verenigde Staten, Salt Lake City

We mochten uitslapen!!! 8:30 uur de wekker gezet en ons ritueel gaat steeds sneller! Om 9:15 uur zaten wij al in de auto richting Salt Lake City. De weg was lang, maar niet saai. Er lagen wel veel herten langs de snelweg! Salt Lake City is ruim een uur rijden, dus kunnen veel bezichtigen.
Maar in Park City (20 mijl voor Salt Lake City en de plaats van de Olympische Spelen) zagen we een outlet! Dus, de 1e de beste afslag weer terug en shoppen. En dat hebben we gedaan. Tommy, Ralph, Calvin en GAP waren niet veilig. We hebben er zo'n 3 uur geshopped. Gestart en geeindig bij Tommy :)
Daarna nog een klein stukje naar Salt Lake. Een wirwar van straten en snelwegen was dit. Dit waren wij na 2 weken niet meer gewend. We hebben een afslag gepakt, waarvan wij dachten dat dat de goeie was. Maar helaas. Bij een tankstation de weg gevraagd, maar dat ging niet helemaal goed. We raakten nog verder van het centrum verwijderd. Dus weer vragen. Een vriendelijke man zou voor ons aanrijden en ons een deel op weg helpen. En het was best makkelijk achteraf.
We hebben onze koffers afgeleverd in het motel en klaar gemaakt voor de mormonen.
Het was een flinke trippel, maar we hadden nog geen beweging gehad.
Bij Tempel Square werden we meteen al aangesproken door een hostess, een bejaarde dame die een missionaris was. We kregen een uitleg over de Tempel en het doel daarvan. We mochten helaas niet naar binnen, omdat wij ons niet gingen bekeren of trouwen met de mormonen.
Daarna zijn wij het gebouw gegaan, waar het mormonenkoor altijd oefent. Als het goed is kon je er een speld horen vallen, zelfs als je achterin zat. Daar werden we aangesproken door de volgende missionaris. Of wij een rondleiding wilden hebben, mmmm ja hoor dat leek ons wel wat. Dus met 2 missionarissen en een Texaan op rondleiding. Deze duurde 30 minuten en hebben een aantal dingen gehoord, geleerd en gezien. We eindigden in een ruimte, bij Jezus in de heelal. En je kon je zelf horen praten, ook al fluisterde je. (het galmde nogal).
We zijn toen naar de hal gegaan, waar je een speld kon horen vallen en hebben zitten luisteren op de kerkbankjes.
Daarna zijn wij naar de conference hall gegaan, waar 21.000 mormonen een dienst kunnen bijwonen en waar het koor 2x per week zingt. Dachten wij dat we daar gewoon in konden lopen en ff kijken. Maar nee, helaas weer een missionaris die ons begeleide en wat vertelde over de confernce hall. Aardige man, die zich niet opdrong om het geloof te prediken.
We hebebn zelf nog wat rondgelopen, maar we kregen nu wel dorst en honger. Dus op naar de Gateway, waar winkels en restaurants te vinden waren. Heerlijk bij de Sport & Grill in de skybox gegeten. Voor ons (beneden) konden wij een schouwspel bekijken van kinderen (met ouders) die speelden in de fontein. De fontein kwam af en toe tot leven op het amerikaanse volkslied.
We zijn teruggelopen langs mooie oude historische fabrieken (cq industrieterrein) naar het motel.
We gaan vanavond heel gezellig samen in 1 bed liggen, want meer was er niet te krijgen.
Morgen gaan we naar Eureka om een grot te bekijken.

• 21 Juli 2009 - 10:15

Leida:

Fijn weer jullie verhaalgelezen te hebben het is wel heel spannend allemaal, of niet soms.goede reis verder en tot de volgende keer.
    dikke knuffel voor jullie mama

• 21 Juli 2009 - 10:53

Alma Hoeben:

Hoi meiden , wat een verhalen en belevenissen. Sta er versteld van dat jullie nog tijd over hebben om dit allemaal te schrijven. Wens jullie nog heel veel plezier en mooie belevenissen.

Groetjes, Alma

• 21 Juli 2009 - 18:23

De Buurman:

Geniet er van, want hier is het lekker nat van de regen.