Dag 19: Bodie en zwembad - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 19: Bodie en zwembad - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 19: Bodie en zwembad

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

22 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hadden gisteren besloten dat wij mochten uitslapen, want we hoefden maar een klein stukje (volgens Amerikaanse begrippen). We zaten om 9:30 uur in de auto en hebben de Hway 50 afgemaakt tot het bittere eind.2 uur lang niets, niets en niets! Behalve een brandende zon en af en toe afvragen of dat een auto is in de verte. We zijn de weg afgegaan en hebben het laatste stukje naar Hawthorn gereden. Halverwege de weg kwamen in de wereldstad Grabbs en hebben hier getankt bij de lokale pomp. Het afrekenen moest wel in de supermarkt aan de andere kant van de weg. In Grabbs heb je 1 straat, een motel, supermarkt, restaurant en een zwembad. Veel troep bij de huizen. Volgens ons ga je hier niet vrijwillig wonen.
Om 12:45 lagen wij in het zwembad af te koelen van ons motel. Misschien komen we vanavond wel een lekkere militair tegen (militaire basis aan begin van het dorp en ze slapen ook nog eens in ons motel!). Even lekker relaxen en de hitte afgewacht en besloten toen om naar Bodie te rijden. Het park is tot 19 uur open, dus hebben nog alle tijd om daar te gaan kijken.
Bodie stond heel mooi aangegeven nog 37 mile en dan wel over een bergpas. Maar ja, we waren al ervaren off the road rijders geworden, dus daar werden wij niet bang van. En off the road was het, stijle hellingen, veel kiezelstenen, haarspeldbochten en een beekje overgestoken. Na ongeveer 1.5 uur kwamen we bij de verharde weg uit, welke kant op? We gaan maar rechts want dat staat op de kaart. Maar na 5 minuten kwamen we erachter dat wij op de verjkeerde weg zaten. Heel ver uit de richting van Bodie. Dus omkeren en op zoek naar Bodie. Om 17:30 uur reden wij dan eindelijk de weg op naar Bodie en zagen toen dat het park tot 18:00 uur open was i.p.v. 19:00 uur zoals in onze boekjes staat. We rijden gewoon door, als we maar een paar foto's mogen nemen. We moesten nog wel 11 mile over een verharde weg en 3 mile over een onverharde weg rijden.... zouden we dat wel redden? Bij het park aangekomen stond de ranger ons al schuddend aan te kijken. Maar door onze charmes in het werk te stellen, mochten wij nog wel even binnen de poort een aantal foto's maken. Erg jammer, maar ja het is niet anders. Over de stoere route naar Lee Vining gereden en daar onze weg weer terug genomen naar Hawthorn. EVen snel boodschappen doen bij de Safway (wat een heldere lichten hier) en daarna pizza bestellen bij de Pizzafactory (ook al van die heldere lichten daar).
Pizza gegeten en lekker lezen. Morgen moeten we wel weer vroeg op, omdat wij dan een druk programma hebben, Mono Lake, Yosemite en San Fransisco.

• 23 Juli 2009 - 10:18

Fennie Robroch:

Wat toch een leuk verslag. Marijke heb jij ook nog een paar dagen vrij na deze trip, want je hoofd zit wel erg vol als je er weer bent. Ik weet dat Willeke dan nog vakantie heeft. Wens jullie veel plezier en goede reis en dat je wel op de snelheid let. Wij hebben jaren geleden ook eens moeten stoppen midden in de nacht voor de politie, maar niet voor te snel rijden, maar waren de weg kwijt, dus hebben zij ons verder geholpen. doei.

• 23 Juli 2009 - 11:12

Klaas:

Het land lijkt mij "echt geweldig"als ik jullie goed begrijp. Kun je een leuk huisje voor ons huren in Grabbs?
    Groetjes en veel plezier verder en een goede en mooie tocht gewenst!

Pap