Dag 23: Highway 1 richting Monterey - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 23: Highway 1 richting Monterey - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 23: Highway 1 richting Monterey

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

26 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We zijn vanochtend voor het eerst luxe ontbeten, maar dat voor 37 dollar in totaal. Mmm, maar dat voor hetzelfde wat we anders ook eten. Jammer! De ober vroeg ook nog of wij hem fooi wilden geven, MOOI NIET! Hij was te druk, te hyper en zat ons achter de kont aan.
Na ons dure ontbijt zijn wij vertrokken naar de Hway 1. De rit de stad uit was zo geregeld. Binnen 30 minuten zaten we al op de juiste weg en na een uur hadden wij de oceaan al aan onze zijde.
We zijn bij de vuurtoren gestopt en hebben de oceaan bewonderd. Hoge golven en veel geweld. We dachten dat we na het warme weer gingen, maar helaas niets van dit alles. Laag hangende wolken en veel mist.
Sjaal om en vest aan en we redden het wel.
Bij Santa Cruz tot aan Salina hebben wij in de file gereden. Achteraf bleek voor een special event, luchtshow. Maar je kon geen vliegtuigen zien, zo lage bewolking hing er.
We zijn op zoek gegaan naar een motel en hebben ingecheckt in Seaside bij Sand Castlle Inn. Daarna zijn wij richting Monterey gereden en hebben de 17 mile drive gedaan.
Wat een huizen staan daar zeg en 5 golf courses. Hier kunnen alleen maar de rijken wonen, maar er stonden ook wel wat mooie stulpjes te kop t.w.v. 1 miljoen dollar (die mensen zijn geraakt door de crisis).
We kwamen uit bij Carmel en hebben hier de auto geparkeerd. Lekker rondlopen en daarna gegeten bij de beste Italiaan tot nu toe.
Morgen gaan we naar het aquarium en Big Sur Nat. Park. Kijken wat voor moois we daar zullen zien.

• 27 Juli 2009 - 17:40

Rob:

Hallo Beb en Toos,

Wat een reis! Dat is nog eens wat anders dan letterlijk en figuurlijk bakken op Zakhyntos!

Veel plezier nog daar ennuhhhh; niet teveel achter die Amerikanos aan hè?!?!?

• 27 Juli 2009 - 21:08

Klaas:

Dat gaat leuk! Fietsend door Amerika! Dat is nog es wat anders dan in een cabrio.
    De poezen zijn overgedragen aan Pieter.
    En morgenvroeg op vakantie.
    Veel plezier nog de laatste dagen in Amerika!

gr. Pap

• 28 Juli 2009 - 19:00

Evelien:

Hallo dames, wat een geweldige reis maken jullie nu ook weer. Geniet er van, want zodra je weer thuis bent is alles weer heel snel de dagelijkse sleur, Dit uit eigen ervaring na alweer 4 dagen thuis te zijn uit Italie.

• 29 Juli 2009 - 17:36

Grietje Dekker:

Hoi Willeke,

Ik heb zojuist een gedeelte van jullie reisverslag gelezen.
    Wat een geweldige reis maken jullie en .....wat een kilometers.
    De meeste plaatsen die jullie bezoeken, daar zijn wij ook al geweest(in 2005 of 2007)
    En door jullie verslag ging ik weer even terug in de tijd, geweldig !

Op 25 Juli waren wij dicht bij jullie, wij vertrokken toen vanuit Portland(Oregon) weer terug naar Nederland.

We wensen jullie nog een fijne vakantie, geniet er van !!!