Dag 24: Monterey Aquarium & Julia Pfeiffer Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 24: Monterey Aquarium & Julia Pfeiffer Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 24: Monterey Aquarium & Julia Pfeiffer Park

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

29 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hebben besloten om meteen bij de opening van het aquarium aanwezig te zijn, 9:45 uur stonden we in de rij voor de kaartjes.
Wat een mooi aquarium, daar kunnen ze in Nld nog een puntje aan zuigen. Heel educatief voor de kinderen.
Wat de meeste indruk op ons heeft gemaakt waren de kwallen, jawel die lelijke beesten die je steken in de zee. Maar hier in het aquarium hebben we allerlei soorten gezien, van hele grote tot miniscuul kleine.
We hebben de hele ronde gedaan, zeeotters, zeepaarden, pinguins, koraal en koraalvissen, haaien, grote school sardientjes en natuurlijk de kwallen. En wat een drukte, we waren blij dat wij vroeg zijn gegaan. Toen wij weer naar buiten liepen, na 2.5 uur, stond de rij voor de kassa op straat! Zeker een uur wachttijd. En als je al die mensen ziet, dan zal je niet denken dat USA in crisis verkeerd. Tassen vol liepen ze weer naar buiten en hele gezinnen met veel kids waren binnen. Wij waren met z'n 2-en al $60 aan entree kwijt.
Na het aquarium achter ons te hebben gelaten, zijn wij vertrokken naar de kust om hier naar een park te gaan waar een waterval te bewonderen valt die op het strand eindigt.
Eerst kwamen we bij een verkeerd park uit, leek op elkaar, maar we moesten nog 15 minuten doorrijden.
We hebben een wandeling gemaakt om bij de waterval te komen. Wel bijzonder, maar geen waterval overtreft Alberta Fall in de Rockies (daar zijn we nu wel achter! Misschien alleen de Niagra Falls :))
We hebben even op het bankje gezeten en het uitzicht bewonderd (de wolken trokken weg) en zijn toen weer teruggereden naar Monterey.
Onderweg kwamen we nog iets tegen waar heel veel auto's stonden, dus wij ook de auto aan de kant. Bleek een hippie-winkel te zijn, niet echt iets voor ons. Dus na 10 minuten zaten we weer in de auto.
We dachten we gaan nog even struinen door monterey, maar ja veel was er niet te zien. In het half uurtje dat we er zijn geweest hebben we wel zeeotters in het wild gezien en 2 mannen die door de politie in de boeien werden geslagen. That's it.
We waren inmiddels ook wel verkleumd, dus snel naar het motel en de kachel op 25 graden en opwarmen.
Morgen hebben we een flinke tocht langs de kustlijn richting Oxnard voor de Channel Islands.