Dag 10: Op weg naar de poort van Smokey Mountains - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 10: Op weg naar de poort van Smokey Mountains - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 10: Op weg naar de poort van Smokey Mountains

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

19 Juli 2010 | Verenigde Staten, Gatlinburg

Na een lange zit van gisteravond, 3 dagen bijwerken en 9 dagen foto's plaatsen, mochten we uitslapen tot 8:15 uur :)
We hebben rustig aan gedaan, gedouched en ontbeten (stelde niet zoveel voor met vieze appelsap) en hebben ons karretje gepakt en gevuld met de koffers. Om 9:45 uur zaten wij al trouw in de auto richting Natural Bridge. In dit gebied was het gisteren noodweer (weeralarm afgegeven). Toen we wegreden regende het, maar na 30 minuten was dat weer over. Op zoek naar de Natural Bridge was makkelijker dan we dachten. Er was weer een groot themapark omheen gebouwd. Kaartjes gekocht en we zijn begonnen aan een wandeling van bijna 4 km. Het was erg vochtig en benauwd, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben de Natural Bridhge, een indianendorp, de 'lost river'(beekje) en een waterval gezien. Mooi onderhouden en leuk om te zien. In het park waren erg veel grote vlinders te zien.
Na een wandeling van dik een uur, kwamen we weer bij de trappen die ons terugbrachten naar de auto. Hoge traptreden en stijl, maar gewoon doorzetten :) Nat van het zweet hebben we op een bankje een flesje water achterover geslagen en een koekje gegeten (jeetje wat zijn we burgelijk). Toen de weg vervolgd richting de Smokey Mountains. Eerst een stuk snelweg om zo vervolgend op een scenic route te komen. Mooie route, veel bochten in de weg en mooie huizen. Het was heel mooi groen allemaal en heuvelachtig. Grote boerderijen, maar hier is werkelijk waar niets te beleven als je hier woont. Je bent wel een uur onderweg voor de dichtstbijzijnde supermarkt (de buurtsuper) :) Niets voor ons dus!
Laatste stuk hebben we over de snelweg gereden, maar zag er niet zo uit. Het was een rustige weg en een groene heuvelachtige omgeving.
Bij de afslag 407 richting Gaitlinburg/ Pigeon Fork kwamen we spontaan in de file. En wij maar afvragen waarom het hier zo druk is! Na 10 minuten werd het duidelijk, we waren beland in Tormolinos van de bergen! Ze hebben hard hun best gedaan om Las Vegas na te doen, alleen is niet helemaal gelukt. Wel kwamen we de Titanic en Wonderworld (huis op de kop) tegen, en dat was nog maar het begin! Wat een enorm CIRCUS is het hier. Veel knipperlichten, auto's en motoren die flaneren op de boulevard, veel motels en pancake huisjes en souvenirswinkels. Wij weten wat de amerikanen doen met een familie uitje, samen met opa en oma naar de kartbaan en andere kermisatracties.
We hebben heerlijk gegeten in The Old MIll house en toen hebben we zelf ook even geflaneerd over de boulevard :)
Morgen gaan we het rustig aan doen en gaan naar de grote outlet hier, zwemmen en misschien even kijken in Dollyworld (iets met Dolly Parton). En als we even uit de drukte willen, gaan we misschien even de Smokey Mountains in. Maar dat zien we wel, eerst shoppen :)

• 20 Juli 2010 - 07:12

Ingrid:

Marijke en Willeke,

Wat ontzettend leuk om alle belevenissen te lezen, ga zo door....
    :-).

Liefs uit Meppel