Dag 19: Golf van Mexico - Reisverslag uit Bradenton, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 19: Golf van Mexico - Reisverslag uit Bradenton, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 19: Golf van Mexico

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

29 Juli 2010 | Verenigde Staten, Bradenton

We zijn eerst even naar de Starbucks gereden om te ontbijten en toen afgedwaald naar het westen, de Golf van Mexico.
We kwamen langs Universal park, en de mensen liepen weer in rijen lang richting het park. En het was nog maar 9:15 uur. Bijzonder om te zien.
We zijn eerst naar Tampa gereden en hebben daar even rond gekeken in het oude centrum, Yber City. Hier zijn de eerste Spanjaarden en Cubanen in Amerika gekomen. Het staat bekend om de oude sigarenfabrieken. Bij sommige sigarenwinkels, worden de sigaren nog met de handgedraaid.
We hebben de auto in een overdekte pakeergarage gezet. Toen we op het knopje voor het kaartje moesten drukken, kwam er een heel oudziend kaartje uit uit een ouderwets/ antiek apparaat.
We hebben ongeveer 1,5 uur rondgelopen en hebben hier wat gegeten. Toen we weer in de parkeergarage kwamen, was er geen automaat of een mannetje waar je het kaartje aan kon betalen. Een onderhoudsmannetje vertelde dat we aan de andere kant er uit moesten en dat daar iemand zat. Eerst naar boven en dan een stukje naar beneden... zoals we al zeiden, antiek :). Netjes $1 betaald voor het parkeren en toen weer de snelweg op naar Bradenton. Er was een klein stukje tolweg, waar je ook $1 voor moest betalen en dan kwam je over het water over een goud-uitziende brug. Mooie brug. Daar kunne ze hier wel wat van in de USA. Bruggen bouwen, de een nog hoger en mooier dan de ander.
We zagen aan de andere kant een pier en dan konden we de brug mooi op de foto zetten. Maar het zou Amerika niet zijn of je moet er geld voor betalen om er op te kunnen. Dat doen we dus maar niet, terwijl er aan de andere kant een restarea was waar je gratis kon staan en de bug net zo mooi kon zien. Wij zunige nederlanders ;).
Aan de andere kant van het water hing weer een enorme onweersbui! Als die maar niet onze kant op komt.
We hebben ons motel opgezocht en op naar het strand. Was redelijk makkelijk te vinden met behulp van de meneer van de receptie. Eigenlijk alleen maar rechtdoor, kan niet mis gaan.
We hebben heerlijk gelegen op Brandenton Beach, mooi strand en lekker water. Niet van dat vieze wegzakzand :)
Achter ons kwam die hele dikke wolk eraan, die ons de hele middag al achtervolgde. Met wat donderslag in de verte hebben we toch een duik gemaakt.
Daarna hebben we even heerlijk genoten van het weer, met onze ogen af en toe gericht op de zwarte wolk in de verte.
Na ongeveer een uurtje kwam er een stelletje en een wat oudere man het strand op. De man had een draagbare radio en een koeltasje bijzich. Hij had 1 voet op het zand gezet en ging helemaal los. Muziek harder, wiegend met de heupen, peuk op de lippen, strooien cowboyhoed op, bier in de andere hand en de beweging van line-dancen maar oefenen. We hebben vermakelijk naar hem hem gekeken. Opeens bedacht hij, ik moet zwemmen!!! Alles werd uit de zakken gehaald, hoed op de antenne (maar hoed was te zwaar voor antenne, maar dat begreep hij niet, dus hoed in het zand). Hij nam een aanloop en dook als een jonge goddelijke adonis het water in, plat op zijn buik (au). Bleef wat rond drijven en toen begon het ritueel opnieuw. Behalve de zon brandde wat, dus de zonnebrand werd erbij gehaald. Wit uitgeslagen genoot hij van zijn muziek en biertje. Het stelletje wilde alleen naar huis, en dat wilde Henkie niet. Dus het stelletje is boos naar huis gegaan. Maar Henkie was in zijn sas. Wederom de drang naar het water en hij nam weer een duik. Alleen deze keer, had hij de golven niet goed in de gaten, want hij kwam niet meer overeind. Als een manke zeehond probeerde hij in de benen te komen. Achteraf bleek dat moeders de vrouw onze Henkie kwam ophalen hij ging gedwee met haar mee. Wij stonden op het punt om weg te gaan, dus wij iets sneller achter hen aan. Hij zat gedwee in de auto met hoed op en peuk in de hand, raam wijd open en zij al mopperend naast hem. Geweldig om te zien.
We hebben een tijdje achter hun gereden, maar zij was zo bezig met het mopperen dat ze steeds langzamer ging rijden en hield het knipperlicht maar aan.
We hebben op de terugweg wat boodschappen gedaan. Tijdens het eten hadden we nog een mooi koppel, we denken moeder en zoon cq slaaf. Hij liep al ijsberend over de stoep in een te groot tshirt en tegrote broek. Toen moeders de schoenen aan wilde hebben, werd hij erbij geroepen en moest hij de schoenen aan doen. Heel raar. Zeiden geen woord tegen elkaar, alleen zij deelde commando's uit. Wat is Brandenton voor raar gehucht, allemaal vreemde types. Maar ja dan hebben we wel wat te melden :) Na het eten zijn we even een rondje outlet te doen, voor de nodige beweging :) Meer is er ook niet te doen in Brandenton.
We hebben een mooi schouwspel van de zonsondergang gezien. Als je jezelf in Las Vegas waant in een van de overdekte Malls, dan zie je dezelfde luchten. Alleen nu was het echt.
Nog wat gelezen en toen lekker slapen in een wat groezelig bed (pikte aan alle kanten en er lag een vies dekhoesje over het matras. Niet bij nadenken, gewoon ogen dicht).
Morgen gaan we, jawel, 120 mile verderop naar Naples en naar Minomar Outlets (deze hebben we nog niet gehad). Maar we deden ook om zoveel mogelijk outlets te bezoeken, voornamelijk in Florida.