Dag 16: boottocht vaste land & Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 16: boottocht vaste land & Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 16: boottocht vaste land & Whistler

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

06 Augustus 2012 | Canada, Whistler

Om 8:15 uur de wekker gezet en om 9:00 uur zaten we in de auto richting Nainamo om hier de boot te nemen richting het vaste land. Dan kom je net uit boven Vancouver en zitten we meteen op highway 99 richting Whistler.

Om 10:15 uur waren we bij de boot, maar we moesten 2 uur wachten voor we meende boot meekonden. We hebben even rondgelopen bij de winkeltjes en zijn toen naar buiten gegaan en hebben zitten wachtend tot de boot kwam. Het was net alsof we met z'n allen zaten te wachten op de aankomst van sinterklaas. Toen de boot eindelijk de baai invoer, was ook iedereen meteen in rep en roer om weer terug te gaan in de auto en wachten tot we aan boord konden.

Zodra er 1 auto wordt gestart start iedereen de auto, maar dan gebeurd er vervolgens niets... Je moet gewoon rustig wachten op je beurt.
Om 12:15 uur hadden we de auto op dek 3 staan en zijn we naar boven gegaan om op het bovenste dek een plekje te zoeken. Het zag er aardig wat lekkerder uit dan de heenweg, maar schijn bedriegt. De lucht betrok en er kwam een behoorlijk windje op. We hebben maar een ander plekje gezocht wat meer uit wind.

We hebben wederom geluk met het weer, want Vancouver Island lag helemaal in de wolken en op het vasteland trok het weer open.
Om 13:45 uur waren we aan de andere kant, en om 14:00 uur reden we alweer op de snelweg richting Whistler. Highway 99 is een mooie weg om te rijden, langs de kust en door de bergen. Het lijkt een beetje op de highway 1 in Amerika. We zijn bij het eerste uitkijkpunt gestopt en zijn daar aan de praat gekomen met 2 Canadezen, een oude prof ijshockeyer en een dame die in denemarken heeft gewoond en gewerkt. Zij vonden het helemaal fantastisch dat zij ons troffen en lieten ons iets verder op een uitkijkpunt zien, die nog mooier was! We voelden ons net een stel aapjes! Ze moesten met ons op de foto! Eerst zij en toen hij ook nog! Email adres gekregen, dan konden zij ons de foto mailen. Ook kregen we nog wat tips over Whistler en Banff. Altijd handig :) in Whistler moesten wij met de gondel naar boven en niet in Banff en in Banff moesten we naar de hot springs.

We hebben afscheid genomen en hebben onze weg vervolgd naar Whistler.
Whistler is echt een dorp, dat is nagebouwd naar oosternrijkse begrippen. Knus en gezellig, met op het centrale plein de liften. In Whistler waren de ski wedstrijden van de OS van 2010. En dat was ook goed te zien. Alles staat nog in het teken van de OS. De ringen, de mascotte alles is er nog terug te vinden. We hebben de spullen op de kamer gezet en hebben toen een rondje door het dorp gedaan. Helaas begon het net te regenen en te onweren. Dan ziet het er allemaal wel wat grauw uit, maar je ziet aan alles dat het een levendig dorp is.
We hebben wat gegeten bij de Amsterdamse pub :) heerlijke schnitzel gegeten. Daarn terug naar de hotelkamer en hebben we voor de 2e keer tv gekeken, olympische spelen hoe toepasselijk.

Morgenvroeg gaan we met de gondel omhoog en daarna richting Kamloops.