Dag 18: Kamsloop en Armstrong - Reisverslag uit Vernon, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 18: Kamsloop en Armstrong - Reisverslag uit Vernon, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 18: Kamsloop en Armstrong

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

08 Augustus 2012 | Canada, Vernon

We konden vanochtend rustig aan doen, het is nog maar 1,5 uur rijden naar Armstrong en we hoeven er niet met de koffie al te staan.

We hebben eerst rustig ontbeten bij Tim Hortons en toen even Kamloops ingelopen om iets te kopen voor de familie. We hebben een Zwitsers bakkertje gezien en besloten daar wat chocolaatjes te halen. In Kamloops was ook een farmers market gaande, dus daar hebben we even over heen gelopen. Wat ons wel opvalt hier is dat alles redelijk aan de prijs is. Ook al is het een markt, waar een gulden een daalder waard is, blijkt dat hier niet op te gaan.

We zijn om 11:30 uur in de auto gestapt en onze weg vervolgd. We hebben een skigebiedje meegepakt, maar als je hier wilt skiën moet je eerst naar boven klunen om überhaupt met de zelfde weg weer naar beneden te skien. We hebben nog even een klein winkelcentrum meegepakt, waar het 65+ gehalte hoog is.

Onderweg kwamen we ook nog langs een farmers market, een winkel met daar omheen een boerderij en winkeltjes in de vorm van een ranch. Leek om te zien en hoe druk het hier is.

We waren toen al snel bij Armstrong in de buurt, dus besloten we naar het Silver Lake skiresort te gaan. Dit is een mooi en decadent skigebied. Mooie hotels waar een dorpje van is gemaakt. Het leek net legoland, allemaal kleurtjes en redelijk knus.
In de zomer is de algehele sport hier in de bergen, mountainbiken! Maar niet de vorm die wij kennen, maar met de skilift omhoog en dan met donders geweld naar beneden rijden! Je hebt hier speciale fietsen voor en jong en oud doet hier aan mee. De skiliften worden omgebouwd zodat de fietsen ook mee naar boven kunnen. Leek ons best heftig, maar om ff een fiets te huren en het uit te proberen ging ons wat ver! Niet zonder een lesje of 5 :)

We hebben even op de rand van de berg gezeten en van het uitzicht genoten en verwonderd naar de fietsers gekeken.

Rond 16:00 uur hebben wij de weg naar Armstrong gepakt, nu was het wel een goede tijd om bij de familie aan te komen. Maar het huis was moeilijker te vinden dan we dachten. Achteraf zijn we 3x langs de creamery road gereden, maar stond het niet aangegeven. Eenmaal op het erf, vonden we het al verdacht stil! Behalve wat blaffende honden, weinig volk te bekennen. Binnen in de kennel was een dame aan het werk, mdw van Jan en Heather, die aangaf dat zij 2 dagen weg waren en dat de rest van de familie gisteren al weg waren gegaan. Ze komen morgen aan het eind van de dag pas weer terug! Hebben wij weer :( we hebben een briefje achtergelaten en de chocolaatjes en moesten ineens wat anders bedenken. We hadden nu geen slaapplek en moesten 2 dagen anders gaan invullen. Gelukkig zijn we flexibel, maar nu nog een kamer vinden is een uitdaging.

In Armstrong is 1 motel, maar dat zag er zo luguber uit, dat we besloten terug te rijden naar Vernom, waar we vandaan kwamen. Hier waren meer hotels en motels. Dus bij de eerste gevraagd, maar vonden we een beetje duur. De 2e had nog wel een kamer, met balkon op de 7e verdieping. Deze hebben we maar genomen.

We hebben wat gegeten bij het restaurant, wat dan weer niet duur is en lekker. En toen douchen, lezen en naar bed. We hebben wel ff op internet gekeken of er nog een kamer te krijgen is in Revelstroke en doe meteen geboekt. Hoeven we morgen in ieder geval niet meer te zoeken.

• 14 Augustus 2012 - 21:18

Fennie:

Hoi, de reis zit er bijna op, we hebben genoten van jullie verslagen en wensen jullie een goede terugreis.