Dag 19: de "Dutch Valley" en Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 19: de "Dutch Valley" en Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 19: de "Dutch Valley" en Revelstoke

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

09 Augustus 2012 | Canada, Revelstoke

We hebben wederom rustig aan kunnen doen, we kunnen ontbijten tot 10:30 uur en we hoeven niet heel ver te rijden.
We hebben een goede bodem gelegd met het ontbijt, zodat we er de hele dag goed tegen kunnen. De koffie is hier wederom niet te drinken, dus hebben we koffie en appelsap voor Wil gehaald bij de Starbucks.

We hebben besloten om een tocht te maken om het meer, die bij Vernon begint en Kelowna eindigt, het Okanagan Lake. De heenweg is vooral langs industriegebied en winkelcentra, maar aan de andere kant kwamen we op een mooie weg terecht. Kronkelend langs het meer, met stijle afgronden en mooie uitzichten. De rit neemt wel een tijdje in beslag, maar was zeker de moeite waard. We eindigden waar we waren begonnen, in Vernon :).

We besloten toen om via een omweg naar Revelstroke te gaan, maar na 20 km besloten we toch om Vianden normale route te rijden. Het zou betekenen dat wij de hele middag strak door moesten rijden om toch nog voor het donker in Revelstroke aan te komen.
We kwamen weer via Vernon & de Starbucks op de juiste weg.

De weg naar Revelstoke was heel afwisselend, van meren tot een grote vallei waar heel veel boeren zitten. Gigantische boerderijen, met veel akkerbouw. Enorme maïsvelden en hooivelden. Mooi om te zien, dat dit bijna Nederland is in het groot :)

Bij de 3 Valley Gard kwamen we bij een gohst town (nagebouwd en een collectie van de eigenaren van het hotel). We besloten hier een kijkje te gaan nemen. De entree hier viel ons erg mee, in vergelijking met de rest wat overal gevraagd wordt CAD 12 p.p.. En het was zeer de moeite waard! Een oud dorp wat is gebouwd van allemaal originele gebouwen uit de 19e eeuw, de goldrush tijd. Oude treinen, oude machines, oude auto's en oude winkels. We hebben hier een tijdje rond gelopen. En rond 17 uur hebben wij de laatste kilometers voor vandaag gereden.

In Revelstoke hebben we een leuk motel en de eigenaar heeft ons wat dingen verteld over Revelstroke en over wat wij moesten gaan zien in Revelstroke. We konden eten bij een van de kleine restaurantjes op 2nd street en dan direct genieten van de live muziek op het pleintje. En daarna een korte wandeling langs de rivier naar een oude brug. En als er dan nog tijd was, wellicht morgen naar de Revelstroke Damm rijden. Zeker de moeite waard van een fotomomentje :)

We hebben onze spullen in de kamer gezet en zijn op pad gegaan. Eerst wat gegeten bij de Italiaan en daar onze buiken volgegeten met een overheerlijke pasta. Daarna even naar de muziek geluisterd en toen een wandeling langs de rivier. De brug was echter een brug te ver en besloten om voor het donker toch wel in motel te willen zijn.

Morgen gaan we naar golden, via glaceer nat.park, de Revelstoke Damm en wellicht nog andere dingen die op ons pad komen.

• 11 Augustus 2012 - 18:24

Evelien:

Hallo dames, ik ben er even goed voor gaan zitten om alle verhalen te lezen. Het klinkt weer goed. Heel veel plezier nog en lekker genieten, liefs.

• 12 Augustus 2012 - 09:22

Mam:

hoi meiden, leuke verhalen en van de familie van je moeder moet jet dus NIET hebben. Jammer.
    Fijn .dat jullie veel mooie dingen zien, hier alles goed. liefs mam