Dag 7: Ottowa - Reisverslag uit Saint-Sauveur, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 7: Ottowa - Reisverslag uit Saint-Sauveur, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 7: Ottowa

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

23 Juli 2015 | Canada, Saint-Sauveur

Vandaag is onze tocht gegaan vanaf Barry's Bay door Ottowa richting Piedmont.
We hebben eerst ontbeten bij de Tim Hortons, want we hebben dit jaar weinig logies incl ontbijt. Dus een croissant en een cinnamin roll gehaald met sterke koffie voor Marijke en appelsap voor Willeke. Om 8:45 uur waren we klaar voor vertrek.
De route naar Ottowa ging door een landbouwgebied met wijdse uitzichten.
Rond 11:30 hadden we een parkeerplaats gevonden dichtbij het centrum van Ottowa, bij alle regeringsgebouwen.
De regeringsgebouwen zijn imposant en van een oude stijl, zoals echte oude Europese gebouwen in Frankrijk en Engeland.
We liepen naar het parlementsgebouw en werden ingehaald door allemaal mensen met sportkleding aan en yogamatjes. Dus wij zeiden al gekscherend, de yoga leraar krijgt het druk. Bij het parlementsgebouw aangekomen zien we allemaal mensen zitten op het grote grasveld voor het gebouw en daarvoor een "echte" spiritueel leider... Uit Canada :) hij zat in de kleermakerszit met een doek om zijn hoofd te mediteren. Af en toe liep er een volgeling naar hem toe voor een knuffel en een zegen.
We besloten maar even te blijven staan kijken en ja hoor er kwamen nog meer mensen bij. Sommigen vonden het wat te druk op het ene grasveld en gingen met hun matje liggen op het andere grasveld. In totaal lagen/ zaten er wel 500 man met hun matje op de grond. Klokslag 12:00 uur begonnen ze met z'n allen te rekken te strekken en te zuchten. Dolkomisch om te zien!
Een van de toeristen, een oudere dame in een jurk, ging vooraan zitten en wilde meedoen,. Maar een kleermakerszit in een jurk is toch wel wat lastig en als je dan ook nog op handen en voeten moet gaan staan, tja... Laat maar ;)
Na een tijdje te hebben gekeken, zijn wij een rondje door de stad gaan maken. Het stelt naast de parlementsgebouwen niet heel veel voor. Maar wel leuk om een keer gezien te hebben.
Ze hebben in Ottowa wel een sluis, waarin je in 6 verschillende sluizen op het niveau komt van de ottowarivier. Best bijzonder om te zien.
We hebben nog wat winkels bekeken en kwamen vervolgens uit bij een oud stukje Ottowa, waar een markt was met allemaal verse producten en allemaal leuke eettentjes.
We besloten om bij de Pizzaria alvast warm te eten, dan hoeven wij in Piedmont niet meer op zoek. De pizza was heerlijk en de verscheidenheid aan mensen ook. We hebben onze ogen weer uitgekeken, van punk tot kak en van toerist tot zwerver.
Na het eten zijn we langzaam teruggelopen naar de auto en hebben hier onze route even uitgestippeld naar Piedmont.
De kunst was om in 1x goed uit Ottowa te komen en dat is gelukt! Wel even wennen dat we nu in het Franstalige stuk van Canada zitten, dus alle borden zijn alleen nog maar in het Frans. Goed om ons Frans bij te spijkeren:).
Na 15 minuten zaten we weer op de grote weg richting het oosten. De highway 50 was saai, dus besloten we een alternatieve route te nemen, door een bebost gebied met 2 kleine dorpjes. Uiteindelijk kwamen we snel uit bij Piedmont en het motel was zo gevonden. Jammer dat er geen water in zwembad zit, maar het is verder keurig en helemaal opgeknapt.
De temperatuur zakt hier aardig, dus we zitten nu met een dikke trui en lange broek op de veranda.
Morgen gaan we eerst even naar de Tanger Outlet en daarna richting Parc de la Maurice.

• 23 Juli 2015 - 22:50

Fennie:

Weer leuke verhalen, een fijne vakantie nog. groetjes H.J. en F.

• 24 Juli 2015 - 12:36

Klaas Drenth:

leuk om te lezen. Niet te veel kopen, hé? Dat moet je allemaal weer mee terug slepen.
    Mooi dat jullie je Frans probeert wat op te poetsen. Doe je best zou ik zeggen. Volgend verslag in het Frans neem ik aan.
    We blijven jullie volgen.

Gr. Klaas & Leida