Dag 1- Amsteram- Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 1- Amsteram- Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 1- Amsteram- Las Vegas

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

06 Juli 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dag 1

Vroeg opstaan is al lastig, maar als je op vakantie gaat ben voor de wekker wakker. Om 6:00 uur zijn we vertrokken richting Schiphol. Weinig verkeer dus we konden snel doorrijden. We waren om 7:30 uur op Schipol en de auto geparkeerd. Toen een kleine deceptie, Ben (de hond) mag niet meer mee Schiphol binnen. Dus in de parkeergarage afscheid genomen! Wel raar, maar het was even niet anders.
We konden snel koffers afgeven, langs de douane. We hebben eerst maar even wat gedronken en gegeten en toen SHOPPEN op Schiphol (viel wel mee, want we gaan alles in USA kopen). De tijd vloog en we moesten een uur van te voren al bij de gate zijn, voor het kruisverhoor. We waren op alles voorbereid, maar zelfs hier waren we na 3 vragen klaar. Toen een uur wachten tot we konden boarden.
We hadden op zich goede plekken, alleen voor ons een familie uit Amsterdam met veel poeha en blabla... met een baby'tje en een oma. De baby was rustig, maar oma had praatjes voor 10. En dat de hele reis lang. Het alcohol vloeide rijkelijk en het geld stroomde uit de tas/ portemonee. Was vermaak ten top. Achter ons een Amerikaans gezin met 2 jonge kinderen en naast ons zat Miss 'Kosjer'. Zij zat al vanaf de 1e minuut moeilijk en chagerijnig te kijken en toen het jongste jochie ook nog eens niet stil kon zitten was voor haar de tijd rijp om te klagen bij de steward. Niet te geloven, betaal dan wat meer om 1e klas te reizen. Maar ze had wel als enige 2 gigantisch kosjer maaltijden, wat er trouwens niet lekker uitzag. Toen we in Philledelphia aankwamen, konden we eigenlijk zo weer doorlopen door de immigration en het overladen van de koffers. We moesten ook door de inspectie, schoenen uit, riemen af en tassen leeg. Wonder boven wonder, mochten we weer doorlopen.

We moesten naar het volgende vliegtuig en dat was in de B-gate. Dus in looppas (bijna draf) wij op zoek naar de B-gate. Aan het eind van de A-gate was het doodlopend... uhhhhhh, hoe kan dat nou? Hebben we een bordje gemist? Dus in galop weer terug op zoek naar de B-gate, na de hele tocht terug te hebben gelopen, kwamen we weer bij de immigration uit en daar was de B-gate... dus in plaats van linksaf zijn wij rechtsaf gegaan :(
Met het zweet tussen de bilspleet en op het voorhoofd kwamen wij bij onze gate uit, onze medereisgenoten vanuit Amsterdam zaten al met een verkoelend drankje in de bar. En wij hadden nog 20 minuten voor het boarden. Snel een pizzapunt en wat drinken gehaald en we waren weer klaar voor vertrek.

Van de vlucht van Philledelphia naar Las Vegas, hebben wij weinig tot niets meegekregen. We hebben geslapen als ossen. Dus we waren er voor ons gevoel heel snel.

In Las Vegas aangekomen, kwamen de gokautomaten je al tegemoet. Wat een lawaai komt er dan in eens op je af.

We moesten even wachten op de koffers, maar die hadden we binnen 30 minuten. Op zoek naar de shuttle bus om ons naar het hotel te brengen. We kwamen buiten en na een dag in de airco te hebben doorgebracht, kregen we een klap in ons gezicht. Broekspijpen omhoog, slippers aan en zonnebril op de neus. Voor $7 dollar p.p. werden we naar het hotel gebracht.

Toen begon het.... we werden bij artiesteningang (achterdeur) afgezet, en toen op zoek naar de lobby. Na 22 uur ben je niet meer zo fris en helder, dus het duurde ongeveer 10 minuten voor we door hadden waar we naartoe moesten. Roltrap op en roltrap af, door het casino richting de frontdesk. En daar was natuurlijk een rij. Na een uur in de rij te hebben gestaan en toch al onze ogen uitgekeken te hebben, mochten we inchecken. We kregen de mooiste en bestgelegen kamer van het hotel, met een super uitzicht.... in de kelder laatste kamer in de rij, uitzicht op de drankenautomaat, waar we niet naartoe konden. Tja, maar we waren al blij dat we een kamer hadden. We mochten de volgende dag wel komen om te vragen of er een andere kamer beschikbaar was. Het was nu helemaal vol i.v.m. 4th of July.

Weer een zoektocht naar de kamer... was inderdaad achteraf en ver weggestopt, maar we hadden 2 bedden. We hebben maar besloten eerst wat eten en drinken te halen en dan slapen. We kwamen uit bij de Starbucks op de hoek, snel een croissant gehaald en wat vruchtendrank en water. Snel eten en toen was bij beiden de pijp uit.

• 08 Juli 2009 - 12:15

Suzan ;-):

He meiden!

Klinkt goed hoor die vakantie van jullie! Bling bling en ratel ratel in Vegas. Hugo is inmiddels weer wat beter. Koorts voorbij, alleen nog een lichte keelontsteking zegt de dokter... Dus nog steeds geen dikke kuz van Hugo, maar wel van ons!
    Geniet! Het regent hier pijpestelen!

Plezier,
    Suz, Jurr & Hugo