Dag 16: Yellowstone Park & Grant Tetton & Jackson - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 16: Yellowstone Park & Grant Tetton & Jackson - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 16: Yellowstone Park & Grant Tetton & Jackson

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

20 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Om 7:45 uur zaten wij alweer in de auto. In de hoop dat we nu wel wat wilde beesten zouden zien. De eerste was onze huishert, die stond lekker te grazen in de straat. Canyon Village uit en daar stond al een enorme mannetje buffel relaxed te grazen. Het begin is goed. Na 10 minuten stonden we in de file voor een overstekende kudde buffels. Magnifiek om te zien en naar te kijken. We hebben hier wel 20 min. staan kijken en wachten. Ze gaan gewoon niet aan de kant (ook niet bij getoeter) en laten zich niet van de wijs brengen. Toen de kudde eenmaal had besloten waar ze ging grazen konden wij doorrijden.
Nog geen 3 mijl verder, weer allemaal mensen! Dus wij ook weer stoppen, wat zal er nu te zien zijn? Jawel een grizly beer op de berg. Vooral vastleggen en hopen dat het te zien is met de camera. Na 10 min. vertrok de beer de canyon weer in en konden wij weer verder.
Onderweg het park uit, veel buffels en herten gezien.
Bij de ingang van Grant Tetton hebben wij gegeten en twijfelend naar de lucht gekeken. Dak omhoog of omlaag? We wagen het erop, na 10 min. de 1e druppels. Auto aan de kant en het dak omhoog. Maar de bui bleef uit. Uiteindelijk hebben wij de hele dag de buien omzeild.
Bij Jackson hebben wij de auto geparkeerd en het stadje gaan bewonderen. Volgend jaar wordt dit onze skilokatie, mooie pistes, leuk dorpje en heel belangrijk te bereiken met het vliegtuig!
2 uurtjes rondgestruind en toen op naar Everston. Nog geen 10 min. uit Jackson, allemaal auto's langs de snelweg. STOPPEN! Een eland met jong! GAAF, ons lijstje wordt steeds kleiner. De weg naar Everstion was niet heel bijzonder. WE hebben ingecheckt, booschappen gedaan en gegeten. Morgen naar de mormonen van Salt Lake City.
Oh ja, we zijn tegenwoordig te herkennen aan:
- blonde haren
- bruine koppen
- bruine armen
- witte benen
- slippers in de voeten
- brillen letterlijk op de neus