Dag 20: Mono Lake, Yosemite & San Francisco - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 20: Mono Lake, Yosemite & San Francisco - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 20: Mono Lake, Yosemite & San Francisco

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

26 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We zijn vroeg opgestaan want we hebben een druk programma. Om 7:30 uur zaten wij in de auto richting Mono Lake. Het was wel een uur rijden, daar waren we de dag ervoor al achtergekomen. Mono Lake heeft iets mysterieus over zich. Vulkanisch meer midden in de bergen, met allemaal rotsformaties die eruit steken. Na een parkeerplaats te hebben opgezocht hebben wij de stank van meeuwen getrotseerd en hebben een korte wandeling naar het meer gelopen. Daarna nog even naar het visitors center, want die zat wel op een heel mooi plekje boven op de berg met uitzicht op het meer. Wij dachten dat wij gek waren om 8:30 uur, maar er waren velen met ons.
Daarna onze reis vervolgd naar Yosemite, kijken of dat park onze herrinnering van 2 jaar geleden kan overbluffen. Toen vonden we er niets aan. Meteen bij binnenkomst van het park, zagen wij allemaal meertjes (meren) die op 2700 meter lagen. Grenzend aan de eeuwige sneeuw! Fantastisch gezicht! Dus de 1e indruk is al beter dan 2 jaar geleden. We zijn onderweg meerdere malen gestopt bij mooie uitkijkpunten en uiteindelijk zijn we in de Yosemite Valley terecht gekomen. Hier zijn een aantal watervallen te vinden. We besloten om naar 1 toe te lopen. Maar bij aankomst bij het eindpunt, bleek de waterval van veraf mooier en beter te zien te zijn dan van het ount waar wij belanden!
Het was al tegen 12:00 uur, dus we moesten op weg naar San Fransisco. Dit was nog ongeveer 300 km rijden en we wilden niet in de spits terechtkomen. De weg naar S.F. ging vlot en voorspoedig. De temperatuur was wel 35 graden, dus het water vloog erdoor. Vlak voor de bergen zijn we nog even gestopt om de route te bepalen naar de stad, zodat we dat niet tijdens het rijden nog moesten bedenken. Toen wij eenmaal over de bergen kwamen, zakte de temp. van 35 graden naar 15 graden! Daar zaten wij in onze hemdjes en korte broeken en het dak omlaag. We wilden ons niet laten kennen, maar koud hadden wij het. Dus toch maar even snel een vest aan! We kwamen binnen over de Baybridge en vnaf daar waren wij snel bij het hotel. We zaten midden op Fishermans Warff en dichtbij Pier 39 en het centrum met de winkels! Prima plekje!
Snel ingecheckt en toen nog even struinen over de Fishermans Wharf. We hebben het koud gehad, maar we hebben de zeeleeuwen gezien!!! En we zijn in het kleine winkelcentrum geweest van Fisherman's Wharf, Pier 39. Wat een kermisattractie is dat. We hebben heerlijk op een terrasje gezeten en mensen gekeken. Daarna waren we zo verkleumd, dat we in het hotel direct onder de douche zijn gesprongen en daarna onder het lekkere dekbedje! We hebben toen Angels & Demonds gekeken met de verwarming op 25 graden (dan hebben jullie een idee hoe verkleumd we waren).
Morgen een relaxed dagje in de stad en wat dingen bekijken.