Dag 22: De fietstocht over Golden Gate Bridge - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 22: De fietstocht over Golden Gate Bridge - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 22: De fietstocht over Golden Gate Bridge

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

26 Juli 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

Om 8:30 uur zijn we opgestaan en hebben 3 lagen kleding over elkaar heengetrokken, want we wilden het absoluut niet koud krijgen.
Om 9:30 uur waren we bij Blazing Saddles om onze fietsen te huren. We moesten een proefritje maken zodat ze zeker wisten dat wij konden fietsen! Ha ha, wij komen uit Nederland en we zijn niet anders gewend! We hebben een uitleg gekregen van de route die wij deze dag zouden afleggen. Makkie! Dat gingen we zeker redden. We wilden ook nog door Golden Gate Park fietsen, dus moesten we even opletten hoe we daar kwamen.
Na het eerste stuk redelijk makkelijk te hebben gevonden en op een relaxt tempo te hebben gefietst, kwamen we voor een fysieke uitdaging! De Alpe d' Huez van S.F.!!! Er kwam geen eind aan, veel mensen stapten af, maar Beb en Toos hebben doorgezet en kwamen zwaar bezweet en buiten adem boven aan de berg. Tjemig, is toch niet zo makkelijk als wij dachten.
Golden Gate Park was niet te vinden, althans voor ons niet. Gevraagd aan een hardloper, en die begon hard te lachen! Of de moeilijke en korte weg over stijle heuvels of omrijden en iets minder stijle bergen. We besloten maar om gewoon over de brug te fietsen, die was niet zo stijl.
Al fietsend op de brug, verstond je elkar niet meer door het kabaal van de auto's. De brug was helemaal in de mist verhuld, bijna spookachtig.
Maar aan de overkant van de brug was het helder en scheen het zonnetje!
We keken achterom en SF lag in de bewolking.
Na een stukje te hebben gefietst kwamen in Sansalito uit. Een mooi dorpje aan de baai, met allemaal gallerien en kleine boetiekjes. We hebben heerlijk op het terras gezeten aan het water en genoten van het uitzicht. Na een uurtje besloten we om maar door te fietsen naar Tubsiron, nog 25 km verderop. Wellicht dat het hier bij de boot wat minder druk is.
Tijdens onze fietstocht, met weinig heuvels, zijn wij langs meertjes gefietst en parken. En de wolken kregen grip op de bergen. Je zag dat zij er langzaam overheen kwamen en zich een weg tussen de bomen baanden. Mooi gezicht!
Bij Tubsiron aangekomen was het wel even zoeken naar de boot, maar die hadden wij redelijk snel gevonden. Hij zal pas over een uur vertrekken, dus we hadden nog tijd om wat te drinken op een bankje aan het water. Fietsen geparkeerd en lekker mensen kijken. Na 45 minuten kwam de menigte in beweging en ze gingen allemaal in een rij staan. Voor we het wisten, was de rij tot aan de weg en verder! Oeps als die mensen en fietsen op de boot moeten, dan wordt het druk! Dus wij besloten onze fietsen te pakken en in te voegen. Gelukkig maar, anders waren we niet op deze boot gekomen en nog een uur moeten wachten.
Na 45 minuten op de boot stonden wij weer aan de wal in SF. Het was hier weer koud. De fietsen ingeleverd en hebben gegeten bij Johnny's. Een echt Amerikaans diner in de jaren 60 stijl.
We zijn weer naar het hotel gelopen om weer eens op te warmen. WAT WAREN WE WEER VERKLEUMD!
Morgen de stad uit en richting de Hway 1.