dag 1:Amsterdam-Londen-Calgary - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu dag 1:Amsterdam-Londen-Calgary - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

dag 1:Amsterdam-Londen-Calgary

Door: Marijke en Willeke

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

21 Juli 2012 | Canada, Ottawa

We zijn vanochtend op tijd (6:45 uur) vertrokken vanuit Meppel richting Schiphol. We waren na een kleine omrij-actie van Marijke om 8:10 uur op Schiphol bij de "kiss&drive" bij de vertrekhal.

We waren al ingecheckt, dus moesten alleen nog de boardingpasses uitdraaien, koffers afleveren en door douane. Door alle self services op Schiphol waren wij binnen 20 minuten na het afzetten bij Schiphol al achter de douane! Hoe snel, dat hebben nog nooit meegemaakt !!!!

Voor de koffie waren de eerste aankopen al gedaan, nieuw horloge voor Wil en nieuw geurtje voor Marijke.
Uiteindelijk moesten we nog behoorlijk doorlopen om op tijd bij de gate te zijn. Wij waren ook even vergeten dat we nog grondig gecheckt moesten worden, riemen af, sieraden af, schoenen uit, telefoon uit de zakken en iPad/ playbook uit de tassen! Pfffff en we hadden nog 5 minuten om op tijd bij de gate (laatste in de rij) te komen!
Met zweet op de rug en de riemen nog uit de broek, konden we ons neerploffen in het vliegtuig voor het eerste deel naar Londen. Voor we konden opstijgen hebben we eerst een toer gemaakt over alle landingsbanen van Schiphol! We zijn er niet achter vanaf welke baan we zijn opgestegen, maar leek wel bij het strand in de buurt.

In Londen aangekomen konden we gelukkig in dezelfde terminal blijven en konden we bijna 6 uurtjes relaxen! Maar we moesten nog een keer door alle toeters en bellen, je wordt behandeld als klapvee en de mannen van douane zijn ook verschrikkelijke chagrijnige mannetjes, die thuis niets te zeggen hebben!;)

Toen we dat allemaal achter de rug hadden, begon onze "frustratie"/ "paniek"...... Wifi doet het niet!!! We krijgen geen contact met gratis Wifi en dus ook niet met Facebook/ twitter/ whats app!!!! Oh jee wat nu?
Oké eerst maar shoppen en dan nog een x proberen. Heathrow is mooie luchthaven, maar je vergist je in de waarde van de pond!! Het is maar £35, maar wel keer 1,6/1,7.. En dat wordt het even anders ha ha. Dus we hebben maar niets gekocht, goed hè!!
We hebben een plekje opgezocht met uitzicht op de vliegtuigen en hebben ons hier gesetteld voor de volgende 4,5 uur.
En nog geen Wifi !!!!! Dus dan maar ouderwets krantje lezen, de Linda lezen , een tukje doen, rondje lopen en wat eten & drinken. En voor je het weet is de tijd voorbij!

Wij moesten ons ruim een uur voor vertrek melden bij de gate, vonden we wat vroeg.. Maar ja, je weet maar nooit! Misschien vertrekken we wel eerder. Maar nee, we werden in een bus geladen en hebben ook hier een gratis toer gemaakt over de banen van Heathrow. We konden zo het vliegtuig in. We hebben mooie plekken met veel beenruimte, ongeveer 1,5 meter! Dus we worden niet zo stijf!

De vlucht was koud, maar tijd is voorbij gevlogen ha ha!
Eenmaal in Calgary waren we zo door de douane, zijn hier stuk aardiger dan in USA of Londen ha ha. We werden verwelkomd door de bejaarden van Calgary! In mooi Canadees pakje, cowboy hoed op en met rollator of krukken! Ze moeten de 75+ aan het werk houden hier! De koffers waren er ook zo. Dus al met al waren wij binnen een uur buiten!

We liggen nu heerlijk in ons bedje en zullen de klok wel rond slapen! Morgen dagje Calgary ... Kijken wat de stad ons brengen zal!

• 23 Juli 2012 - 11:08

Ruinen 23 Juli:

Hallo dames, Ben begonnen met het lezen van jullie reisverslag. Een leuke bezigheid. Vanuit Ruinen wensen wij jullie een hele fijne vakantie. Jan en de kinderen zijn inmiddels vrij. Deze week werk ik nog 2 dagen. A.s. zaternacht vertrekken wij naar Frankrijk Normandie. En zijn dan 3 weken weg.Wij komen zaterdag 18 aug weer.
    Dan begint het Ruinerfeest voor ons!!!!!!!!!!

Nou, meisjes...... have a nice time, en we zullen jullie volgen voor zo ver mogelijk. Ik weet namelijk niet of wij op de camping gratis WIFI hebben. We zullen zien.

Groetels fam. Prikslag

• 23 Juli 2012 - 21:31

23 Juli, Meppel:

We zijn er weer klaar voor om jullie verslagen bij te houden. Veel plezier en genieten.
    Pap

• 23 Juli 2012 - 23:05

23 Juli 2012 22.57 Uur :

Hoi meiden.
    Leuk verlag.
    Hier alles goed. De F4D is van start. Leuke barbeque met 57 deelnemers. En vandaag 57 eters van Drents Jeugdorkest en nogeens 93 van de F4D, dus al met al leuk begin.
    Gezellig met zijn allen. JOs, Yvet, Nienke, Renee Koezen, Michel van Leeuwen en dochter in de bediening.
    Het liep als een trein .
    Goede reis verder en tot de volgende keer.
    Liefs Mam

• 24 Juli 2012 - 14:29

24 Juli 2012.:

Halllo meisjes,
    Een fijne vakantie.
    Zetten jullie die toffe auto ook op het reisverslag?
    Zit alweer lekker te genieten van jullie mooie verhalen.
    groetjes Fennie.