Dag 2: Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 2: Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 2: Calgary

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

25 Juli 2012 | Canada, Calgary

Goed geslapen, vroeg wakker, niet 24 uur rond geslapen. 6:30 wakker toch maar blijven liggen. 7:30 er toch maar langzaam uit

Kaartje zoek van de kamer, mmmm alles op de kop, nergens kunnen vinden. Na 10 min gestaakt met zoeken om vanavond nog een x te proberen

Om 9:10 klaar om te gaan, snelste is de bus en dan de trein naar het centrum. Bushalte is voor hotel, maar wij zagen hem niet. Weer vragen, tegenover hotel een klein bordje aan lantaarnpaal. Wij nog een poging gewaagd en ja hoor op 4 meter hoogte een klein zwart bordje met een bus! Na 5 min was de bus er en op naar het station Rundle. Hier konden wij met hetzelfde kaartje overstappen op de trein die ons downtown Calgary bracht. Na 15 minuten waren we op het station. Eerst maar eens op zoek naar een ontbijt! Na wat rondzwalken kwamen we uiteindelijk uit bij Tim Hortons, goed en vers ontbijt. We hebben hier even rustig gezeten en toen de stad verkennen. We vonden het alleen zo rustig! Waren wij even vergeten dat het zondag is en de winkels en de mensen wat laat op gang komen.

We besloten om eerst de Calgary Tower te beklimmen (nou ja met de lift 160 meter de lucht in in 62 seconden). Je hebt daar een 360 graden uitzicht over Calgary en de wijde omgeving. Fantastich!!!! Een echte aanrader!
Wat ook de moeite waard is, is de glazen vloer waar je op kan staan en dan 160 meter boven Calgary staan met alleen maar GLAS!!! Pfff, We moesten even wennen aan het idee en de angst overwinnen, maar hebben toen even foto's van onszelf gemaakt. Na nog een rondje te hebben gelopen, ging het de 2e keer beter en durfden wij er zelfs op te gaan liggen om er een foto van te maken (net 2 kleine meisjes zo stoer vonden we onszelf).

Na de Calgary Tower besloten we richting Chinatown te lopen, qua afstand valt het allemaal enorm mee. Chinatown viel wel wat tegen, het enige Chinese waren de mensen en een klein winkelcentrumpje. Dit hadden we zo gezien en zijn we naar de Hudson Rivier gelopen.

We hebben de riverwalk gelopen, een nieuw wandelpad langs de rivier met bankjes en ligbedden. We hebben hier heerlijk in de zon gelegen. Beentje omhoog en de slippers uit.
Uiteindelijk was het pad op, en zijn wij via een parkeerplaats en bouwput teruggelopen naar het centrum. Hier bleek op het Olympic Plaza een festival gaande te zijn met muziek en dans en allemaal kraampjes. We hebben wat te drinken gehaald en zijn heerlijk op een trap gaan zitten en genieten van de muziek en de mensen kijken. Wat een pluimage aan mensen, de een vond zich nog knapper dan de ander (of in onze gedachten lelijker dan de ander).
Na een uurtje hebben wij de benenwagen weer genomen en zijn we de winkelstraat gaan ontdekken. Achter iedere pui zit een overdekt winkelcentrum, de een nog mooier dan de ander. In een was op de bovenste verdieping zelfs een botanisch tuin aangelegd met vijvers en bomen en al! Erg mooi gemaakt, we vonden het meer voor Las Vegas of Japan, maar zelfs in Canada kunnen ze er wat van!

De voeten deden ondertussen al aardig pijn, we hebben ook de Calgary 4 daagse gelopen vandaag! Nog even buiten op een bankje zitten en dan maar richting het hotel.

Vanaf het treinstation Rundle toch maar naar hotel gelopen, over een zeer sfeervol industrieterrein heerlijk in het zonnetje!

Op de hotelkamer meteen slippers uit en met de benen in de lucht ;) ontzien die handel!
Het licht ging vroeg uit maar hebben een leuke en ontspannen dag gehad!