Dag 6: Gray Wells' Park - Reisverslag uit Valemount, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 6: Gray Wells' Park - Reisverslag uit Valemount, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 6: Gray Wells' Park

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

30 Juli 2012 | Canada, Valemount

Na een rustig nachtje op de camping, stonden we om 8:30 uur naar het bed. Met de handdoek onder de arm naar de douches, net als vroeger :)

Resultaat na 2 dagen Gray Wells' park (waar 30 verschillende soorten muggen leven), per persoon ongeveer 20 muggenbulten. Je kan beter verbrand zijn, dan jeuk hebben!!!

We zijn de berg weer afgereden en kwamen halverwege een verbrande truck tegen, die er de dag ervoor nog niet stond! We hoorden later dat de truck een klapband heeft gehad en daardoor de boel in de brand is gevlogen!!! Maar goed dat bos nat was, anders fikse brand geweest!

We hebben boodschappen gedaan en zijn daarna het park in gegaan! Wells' Gray park staat bekend om zijn watervallen. We zijn eerst naar het eind gereden, naar de 2 grote watervallen Dawson Falls en Hemcklen Falls! Enorme watervallen met een kracht en diepte! Daar vallen alle andere watervallen bij in het niet. We konden helaas niet heel dichtbij komen, maar dat maakt het niet minder spectaculair.
We zijn via een onverharde weg naar het Clearwater Lake gereden. Een mooi groot meer, maar het Star Lake (bij de camping is mooier).

Op de terugweg hebben we nog een bergklimmetje gemaakt naar naar Green Mountain, waar je een mooi uitzicht moet hebben op de vallei. Helaas waren de bomen zo hoog dat je niet heel veel van het uitzicht kon zien. We hebben hier een broodje gegeten.
Tijdens onze lunch kwam er een auto aan, een Ford, en daar stapten 8 volwassenen uit van enig formaat! We hadden medelijden met de auto, die die weg omhoog moest rijden! Want dat was een pittig klimmetje ;)

We wilden nog 2 dingen bekijken in het park en dat was nog 1 waterval en een wandeling door een wilde bloemen weide boven op een berg.
De waterval was weer een mooie, iets minder hoog maar zeker de moeite waard!
De bloemenmeisje hebben we maar niet gedaan! We zijn de weg opgereden, maar die weg was zoooo slecht dat wij na 3 km zijn gekeerd. Soms moet je dingen gewoon niet willen doen! En gewoon de koelte van 'ons' meertje op zoeken.

Op de terugweg hebben we nog salade gehaald en een fles rosé. We hebben nog 1,5 uur heerlijk aan het meer gelegen in de zon en genieten van de rust. Nou ja, tot een familie terug kwam van een dagje vissen! Wat een kabaal hadden zij!

We hebben een salade gemaakt, waar de hele camping van mee had kunnen eten! Maar hij was zeker geslaagd!
Tijdens het eten kwam de eigenaar, Jerry, even buurten. Ze bleken een paar jaar geleden in Zwolle te zijn geweest. Hoe grappig is dat! Dat hoor je niet zo vaak.
Jerry waarschuwde ons dat er een onweersbui op komst was. En zo geschiedde. Hij kwam van 2 kanten, maar het viel mee gelukkig. Wij zijn nog even naar de kant van het meer gegaan om naar onweer te kijken, maar was veel in de verte. We lagen wel vroeg op bed, dus heeft ook weer zijn voordelen:)

Morgen gaan we naar Vancouver en terug naar de bewoonde wereld:) Joan had al gezegd dat wij waarschijnlijk vanaf Kamloops weer telefoon zouden hebben.. Dus we gaan het beleven.