Dag 11: Reisdagje & Campbell River - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 11: Reisdagje & Campbell River - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 11: Reisdagje & Campbell River

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

02 Augustus 2012 | Canada, Campbell River

Vanochtend ging de wekker weer om 8:00 uur, we hebben een reisdag voor de boeg richting Campbell River. Dit moet een mooi plaatsje zijn en vanuit hier gaan we morgen nog een stukje verder naar het noorden richting Port Hardy.

Eerst nog ff naar de Safeay om brood en koffie te halen. Het eerste stuk van de route was niet heel bijzonder (misschein zijn we wat verwend ha ha), het ging langs dorpjes en kleine steden, met veel winkelcentra en industrieterreinen. Na Nainamo hebben wij de Ocean Drive route genomen, langs de kustlijn en allemaal kleine plaatsjes, waar je dood nog niet gevonden wil worden. Sommige huizen heel mooi en andere waren weer aftands en een grote puinhoop.
Bij het plaatsje Duncan zijn we even gestopt, dit plaatsje staat bekend om zijn totempalen. En die hebben we gezien, allemaal verschillende hoogtes en soorten. Ook veel houtsnijwerken, knap hoe ze dat allemaal hebben gemaakt.

Na Duncan zijn we doorgereden tot een kleine regionaal natuurpark. Hier liep een klein beekje doorheen. We hebben een picknick bank opgezocht en hebben hier even snel gegeten. We waren van de muggenbeten af, maar hier waren de muggen weer in volle glorie! Dus meteen weer ingesmeerd met anti-muggen spul en snel eten (brood was vandaag voor 1e keer niet te eten).

We waren toen ook al snel in Campbell River, zag er best leuk uit, leuk wandelpad langs de oceaan, allen het gezellige haventje moesten we nog even zoeken. We konden al in onze hotel kamer, helaas hadden we geen Ocean view. Dus even gevraagd of die kamers nog beschaaf waren, gelukkig wel, moesten wel wat extra betalen, maar ja dat is beter dan aan de achterkant zitten met uitkijk op niets!

We hebben nog weinig lichaamsbeweging gehad vandaag, dus besloten we om even te gaan paraderen langs de boulevard. Viel ons dat even tegen... Liepen langs de snelweg, was bewolkt en somber weer, geen bootjes en geen vertier van winkeltjes. Na 30 minuten zijn we rechtsomkeer gegaan en besloten we met de auto de andere kant van het dorp te gaan bekijken, misschien was het daar beter. Zo'n 500 meter voor het motel begon het ook nog eens te regenen. Dus ons beeld van Campbell River was klaar, we snapten niet wat er zo leuk moest zijn.

Snel in de auto gestapt en de andere kant van het dorp in... En ja hoor, aan de andere kant van de heuvel was het haventje en de winkels!! We hebben hier wat rond gekeken, je merkt wel dat hier minder toeristen komen dan het zuiden van het eiland.
We zijn naar de pier gelopen en hebben hier even gekeken naar een paar vissers, die verwoed bezig waren met het proberen te vangen van vissen.., wat niet echt lukte. Ook lagen in de haven de grotere vissersschepen! Hiermee kan je wel een stormpje overleven op zee.

We hebben even gegeten bij een van de restaurantjes langs de pier, heerlijke chickenwings gehad, met uitzicht op de haven. Op een gegeven moment zagen we zeehonden zwemmen, die ruzie maakten met meeuwen om vis! Een mooi tafereel om te zien.

We moeten nu eerlijk toegeven dat Campbell River zeker de moeite waard is om te bezoeken!

Morgen hopen we langs de highway 19 richting Port Hardy (een van de noordelijkste dorpen op het eiland) ook nog wat wilde dieren te zien. Dat is een rustige weg, waar ook veel beren leven! We zijn benieuwd!