Dag 7: Reisdagje Banff - Pincer Creek - Reisverslag uit Banff, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 7: Reisdagje Banff - Pincer Creek - Reisverslag uit Banff, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 7: Reisdagje Banff - Pincer Creek

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

05 Augustus 2017 | Canada, Banff

Vandaag krijgen de voeten een dag rust :) We hebben een reisdag van Banff naar Pincer Creek (dichtbij Waterton National Park).
Eerst even ontbeten in de B&B, auto inpakken en off we go.

De eerste stop was Canmore, hier is, weten wij nog, een grote Safeway zodat wij even wat boodschappen konden doen. We hebben nog paar stukken pizza over van gisteren (in doos meegekregen) en met een salade erbij, redden wij het wel.
Hoe klein is de wereld, in de Safeway worden wij aangesproken of wij Nederlands zijn. Ja... bleek het 2 oud leerlingen van Willeke te zijn uit Steenwijk. Hoe grappig is dat.
Na de boodschappen en muggenspul te hebben gehaald, vervolgen wij onze weg. Langs de Hway 40 en vervolgens de way 22 (Cowboys trail). We gingen van de bergen naar de heuvels en het Cowboyland in. En ja hoor hier kwamen wij de eerste Rocky Mountain Sheep tegen. 2 Mannetjes liepen midden op de weg. Wat een imposante beesten. Een kwam recht op de rode vlek (onze auto) aflopen. Maar bleef bij tijds stil staan. Nog geen 200 meter verder nog 1! En weer 500 meter verder een hele kudde, midden op de weg en de berm.

We kwamen langs het dorpje Longview, waar wij ook nog naar een motel hadden gekeken. En wat zijn wij blij dat wij daar niet zitten... een dorp met 100 inwoners, 1 motel, 1 hotel, 1 tankstation en 3 restaurants. En het motel zag er ook niet echt aanlokkelijk uit.

We maakten een stop bij Bar U Ranch. Een oude ranch, die wordt beheert door de Canada National Parks. Je krijgt hier een inkijkje hoe een ranch vroeger werd beheerd. Leuk om te zien en de benen te strekken. We zijn naar beneden gelopen en met paard en wagen weer naar boven gebracht.
Nog even snel plassen en dan het laatste stuk richting Pincer Creek.

Op de kaart hadden wij al een andere weg gezien, die leek ons ook wel leuk door de heuvels en het bos ipv snelweg.
Maar die weg veranderde al snel van kiezels naar stenen, een grote stofwolk en stijl omhoog, dwars over een pas. We konden niet harder dan 40 km per uur. Wij snappen wel dat deze weg gesloten is in de winter, het is niet te doen! En gezien de omgevallen bomen, komen hier aardig wat lawines naar beneden. Na 2 uur gehobbel, gebobbel en stof happen zagen wij een bordje Highway. Dus die volgen en dan komen wij onderaan de Hway 22 uit. Toen wij bij de snelweg kwamen, stonden daar weer 2 rammen. Kijk wat hebben wij een geluk vandaag.
Maar wat bleek... we hebben een rondje gereden!!! We kwamen weer op hetzelfde punt uit! Waar hebben wij de afslag gemist??
Dus wij moesten weer terug richting Longview, Bar U Ranch over de Cowboytrail naar beneden naar Pincer Creek. Dit was nog een ritje van 2 uurtjes. Met vooral heuvels, heuvels, dorre grasvelden een paar windmolens, ranches en verder niets.

Pincer Creek is wel iets groter, maar nog steeds niet een wereld stad :) Veel toeristen, die allemaal van of naar Waterton National Park komen/ gaan. Aan de buitenkant ziet het motel er niet heel goed uit, maar de kamer is prima en verzorgd.

Morgen krijgen de voeten weer rust, want dan gaan we door Waterton National Park, over de grens met USA en slapen we in Glacier National Park.

• 05 Augustus 2017 - 09:24

Nicole:

Hoi hoi

Wat maken jullie al veel mee in deze 7 dagen. Mooi om te lezen wat jullie beleven ☺☺