Dag 4 Bryce Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 4 Bryce Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 4 Bryce Canyon

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

09 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Om 7:00 uur de wekker gezet en ons dagelijkse ritiueel gestart. Douchen, insmeren, aankleden, tas inpakken, laatste check van hotelkamer en uitchecken.
DAG Las Vegas!

Om 8:00 uur zaten wij in de auto weg van de Strip. De 1e paar honderd kilometer was woestijn, woestijn en woestijn. Bij de 1e de beste Wallmart (Glendale) hebben wij onze benodigdheden ingeslagen, water en koelbox met ijs.

We hebben besloten om door Zion National Park te gaan rijden, hadden we een mooie route richting Bryce Canyon. Ronde 13:30 uur waren we bijna door het park heen en hebben we besloten om hier even een broodje te eten. Wij zaten lekker te genieten toen eerst een volle bus met Jappanners stopte, die 5 minuten mochten luchten om foto's te maken. En meteen daarna een bus met 65+ en 12-' ers die ook even mochten genieten van de frisse lucht. Wij vervolgden onze reis naar Bryca Canyon.
Eerst kwamen wij door Dixie Forest, een mooi bebost natuurgebied met rode bergen. Vorige keer in USA hebben wij geen enkel wild dier gezien, maar alleen vandaag al 3 dode herten, 1 dode koe en 2 levende eekhoorntjes. Op de spliting voor Bryce Canyon snel nog even getankt en hopla het park in. Het was een fantastisch weg om te rijden, met aan de ene kant afgrond en de andere kant mooie viewpoints. Bij het eerste punt kwam een man naar ons toe met de vraag ' Wat is er hier zo mooi? En wat moeten wij hier eigenlijk doen? Wa het wel de moeite waard?" Blijkbaar niet goed voorbereid aan de reis begonnen. Bij iedere volgend punt kwamen wij ze tegen zonder fototoestel. Halverwege de weg naar boven gilde Willeke ineens 'HEY EEN HERT!!" Ja te laat, wat kan je doen. We konden geen kant op behalve door rijden. Helemaal aan het eind van de weg hebben wij de wandelschoenen aangetrokken en als klapvee achter de rest aan. En ja, deceptie weinig bijzonders te zien. Slippers weer aan en de zelfde weg weer terug. We hebben het mooiste punt als laatste bewaard (wisten wij ook niet) het Amfitheater! Zeer indrukwekkend, dat de natuur zoiets moois kan maken.

Laatste stuk naar Tropic gereden en daar zagen wij een hele groep met jonge herten staan. Snel de auto aan de kant, kan hier gewoon komt geen kip langs de weg.

In Tropic aangekomen, dachten wij een groot dorp te vinden. Maar de toeristen waren in de meerderheid. Snel de koffers uit de auto en bij de lokale pizzaboer een pizza gegegeten. Na het eten een kleine wandeling cq flaneren over de boulevard van Tropic. Na onze wandeling op de kamer gekeken welke route wij morgen moeten rijden. En naar de Memorial van Michael Jackson gekeken. En toen ging het licht letterlijk en figuurlijk uit.