Dag 7 en 8: 2 reisdagen - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8: 2 reisdagen - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8: 2 reisdagen

Door: Marijke en Willeke

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

03 Augustus 2022 | Verenigde Staten, Charleston

De afgelopen 2 dagen waren vooral reisdagen, vandaar dat wij deze even hebben samengevoegd[e-1f609]

We zijn sneaky vertrokken bij Nicole [e-38] Kenneth, ze warennergens te bekennen en we hadden een lange rit voor de boeg. We hebben wel netjes een briefje op de deur gedaan dat wij weg waren en hen vriendelijk bedankt.

We zijn daarna richting Rudy’s gegaan en hebben hier onze gebruikelijke scrambled eggs en toast gehad. Wat een drukte hier s ochtends vroeg!

De rit van Harrington naar Nordfolk was een prima rit, door dorpjes gereden en het echte platteland van Amerika, veel boerderijen en bij die boerderijen zijn dan aantal huisjes geplaatst.

Na al die keren in de USA verbazen wij ons nog steeds dat als iets kapot is, ingezakt is, verwoest is, dat men het hier gewoon allemaal laat staan.

Rond 13:30 uur zijn we even gestopt in een parkje, waar allemaal vissers waren en een mooi riviertje liep.

Uiteindelijk hebben we niet veel meegemaakt vandaag en waren wij rond 16:30 uur in Nordfolk. De kamer viel wat tegen, we hebben betere kamers gehad. Hij was dan ook niet duur. We zagen dat er een outlet in de buurt was, dus daar heengereden. Alleen onderweg kwam het met bakken uit de lucht en zagen wij ook dat de outlet om 18 uur dicht ging. We hadden geen zin om ontsnapt te laten regenen. Onderweg waren we een Ikea tegengekomen, dus ff loeren of het hier hetzelfde is als bij ons. En ja hoor,net alsof je in Zwolle of Groningen de Ikea binnenstapt.

Wij hebben hier wel een koeltas gescoord om onderweg de boel koel te houden.

S avonds bedachten wij ons dat wij de veerboten nog moesten boeken om naar Cedar Island te gaan. En wat bleek, ook als je niets plant gaat het soms mis, de veerboten zaten vol! Shoot, daar hadden we geen rekening meegehouden. Oké, nieuw plan.. wel naar Cedar Island (want motel is al geboekt), maar via alternatieve route. Qua tijd net zo lang, maar qua kilometers enorm om.

De volgende ochtend vroeg van bed en in de auto. Snel ontbijt gescoord bij de Starbucks en daar gingen we op weg.

Langs de weg kwamen we een aantal boerderij winkels tegen, met allerlei dingen in de verkoop. Eigen geteelde groentes en fruit, maar ook vuurwerk, snoep en speelgoed.

Bij eentje zijn we even gestopt en hebben even de benen gestrekt en perziken voor onderweg gekocht.

De weg naar Cedar Island werd 2x onderbroken door een veerboottocht (hebben we in ieder geval op een boot gezeten). En het is druk op die boten, mede ook dat het korter is qua tijd en kilometers, maar vooral ook omdat ze gratis zijn.

Het laatste stuk was rechttoe rechtaan, weinig afwisseling, behalve moeras en bomen.

Dichtbij Cedar Island aangekomen, kwamen we geen winkels, restaurants, fastfood tegen. dus wij zeiden al lachend tegen elkaar “op Cedar Island bij het motel zal het er wel zijn, hier komt de boot ook aan”. Verrassing… restaurant was dicht, was geen eten te krijgen. Ook de receptie was dicht en konden wij met moeite de dame vinden die ons naar de kamer kon verwijzen. Ze had ons wel gemaild, maar ja met geen internet is dat best lastig ha ha. In de verte begon het al wat te onweren. Toch nog even snel naar het bezinestationnetje/ winkeltje om te kijken of er wat te eten konden krijgen. Wat was ons avondeten: dorito’s en een sandwich met ham en kaas. En als drinken een Coronabiertje.

We waren net op tijd terug, want toen brak de hemel open. Binnen 5 minuten stond de straat en parkeerterrein blank.

na 30 minuten was de bui ook over en brak de lucht weer open. Helaas geen WiFi vandaag en de kamer was ook smerig, badkamer oud en vies.

We besloten op zoek te gaan naar het strand, want misschien was dat nog de kers op de taart.

En dat was het zeker! Wat een prachtige zonsondergang[e-1f60d]

Morgenochtend weer vroeg op pad, want de laatste 1,5 uur van vandaag moeten we nog een x rijden. En daarna op zoek naar ontbijt