Dag 9: Cedar Island - Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 9: Cedar Island - Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 9: Cedar Island - Charleston

Door: Marijke en Willeke

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

06 Augustus 2022 | Verenigde Staten, Charleston

We hebben redelijk geslapen, maar we waren vroeg uit de veren. We hadden een redelijk lange reisdag voor de boeg richting Charleston en we willen de alternatieve route nemen met onderweg wat veerboten.

We moesten het eerste 1,5 uur weer over de zelfde weg terug. Rechttoe en rechtaan, met moeras aan beide zijden van de weg. En we konden eerst niet ontbijten, want het restaurant was dicht en de eerste optie is op minimaal 1,5 uur rijden.

Het was erg rustig op de weg en weinig spectaculair.

Na 1,5 uur rijden kwamen wij weer in de bewoonde wereld en vonden wij een eettentje langs de weg, “By Mark’s”. Het stond hier vol met auto’s, dat is vaak een goed teken.

Het was weer een echt Amerikaans tentje, met allemaal kleine zitjes (wel wat uit de tijd), maar het eten was goed en de koffie redelijk [e-1f609]. Ze hadden een nieuw ultramodern kassasysteem, die het niet deed. Dus allochtone stress. Uiteindelijk deed het systeem het, maar toen moest een van de serveersters dingen gaan invoeren, maar dat duurde en duurde en de manager werd een beetje ongeduldig. Ze waren bij ons ook wat vergeten aan te slaan, dus we hebben erg goedkoop gegeten.

Na het ontbijt zijn we onze weg vervolgd naar het zuiden. Onderweg konden we 2 veerboten pakken over verschillende rivieren. Het mooie is dat je een heel,stuk afsnijdt en dat het gratis is.

Onderweg kwamen we een historisch punt tegen Fort Fischer, dit bleek een belangrijk fort te zijn in de burgeroorlog. Tijdens ons rondje zagen een baby landschildpad over de grond kruipen..

Op de eerste overvaart kwamen we aan de praat met een stel uit North Carolina. Een tabaksboer en een lerares. Zij waren helemaal verbaasd dat er 2 Nederlanders op de boot zaten en dat wij zo goed Engels konden praten. En het eerste wat ze ter sprake brachten waren de demonstraties van de boeren in Nederland.

Zij waren wezen vissen, maar de rivier was te ruw, dus gingen ze nu naar het strand.

Ze hadden ook geen klein vissersbootjes achter de auto hangen ha ha. Gewoon een enorme speedboot [e-1f609]

Bij de volgende veerboot kwamen we ze weer tegen. Net als de rest van de mensen die op de boot zaten.

Onderweg zijn we nog even gestopt bij een outlet, om hier even wat rond te kijken, de benen te strekken, wat te eten en om de kaart van South Carolina te downloaden. Dat is wel zo makkelijk met het vinden van de weg naar het motel.

Wij sliepen in North Charleston, zo’n 30 minuten buiten Charkeston, maar aan de snelweg, dus morgen kunnen we zo die kant op.

We wilden eigenlijk wel aan de kant van het zwembad slapen, maar er werd ons gegarandeerd dat de andere kant waar wij slapen rustiger is.

Na ons geïnstalleerd te hebben zijn we even een kijkje gaan nemen bij het zwembad. Het water was erg warm en na 10 minuten daar gezeten te hebben, snapten wij wel waarom wij aan de andere kant waren gezet. Het was hier inderdaad een komen en gaan van mensen met veel kabaal. Ook kwam de politie met 3 man sterk even buurten

• 07 Augustus 2022 - 13:30

Evelien :

Dankzij Trump weten de Amerikanen over de boeren in Nederland, grappig dat dit dus echt wordt gevolgd