Dag 10: Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 10: Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 10: Charleston

Door: Marijke en Willek

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

08 Augustus 2022 | Verenigde Staten, Charleston

We zijn vandaag vroeg opgestaan (zoals bijna iedere ochtend), want we hebben wel wat op de planning staan. Wij willen naar Boone Hall Plantation en Charleston bekijken. En sommige dingen kan je beter s ochtends doen met deze warmte dan s middags.

Eerst even ontbijten en toen in de auto.

Boone Hall Plantation ligt ongeveer 30 minuten rijden vanaf het hotel. We waren er rond 10:00 uur. Het was al behoorlijk aan de temperatuur en de luchtvochtigheid is hoog. Dus veel water drinken!

Alleen de oprijlaan is al indrukwekkend, met de grote oude eiken met Spaanse mos er aanhangend. De oprijlaan is ongeveer 1 km lang. En hij is denken wij een van de bekendste oprijlanen. (Denk aan The Notebook, North [e-38] South, de hut van ome Tom).

Na de auto geparkeerd te hebben, konden we meteen aansluiten bij de uitleg en de geschiedenis van de Plantation. Met uitzicht op de slavenhuisjes, die goed bewaard zijn gebleven.

Na de uitleg zijn we wat gaan rondlopen en toen konden we aansluiten in het “open lucht theater”, waar alleen nog plek was op een bankje in de zon…pffff… maar ook hier werd een stuk geschiedenis verteld over de slaven. Erg indrukwekkend! En zeer de moeite waard. (Gelukkig halverwege kwam er plek in de schaduw waar we konden zitten).

Na nog wat rondgekeken te hebben, zijn we tegen 12:00 uur weer in de auto gestapt richting het centrum van Charleston. Wat is de airco in de auto dan een verademing,

Wij hebben de auto geparkeerd in de parkeergarage bij het visitors center en hebben hier tickets gekocht voor een bustour door Charleston. Wat een mooi stadje, met mooie grote statige gebouwen, een historie van 350 jaar.

wij zijn er wel overzit dat je wel een bepaald type moet zijn om zo’n tour te kunnen doen…veel praten en veel kennis en veel grapjes maken (die jij vooral leuk vindt)..

de tour was zeker de moeite waard en krijg je in korte tijd veel te zien, die je lopend waarschijnlijk niet ziet of waar je de geschiedenis niet van weet.

Na de tour hebben wij de gratis bus gepakt en zijn we naar de City Market gegaan. Een overdekte hal met allemaal kleine winkeltjes en kraampjes. Hier was echt alles te koop. Gelukkig waren we net op tijd, wantsen City Market gaat dicht om 17:00 uur.

We besloten om bij “Meeting at the Market” wat te drinken en te eten. Dit bleek de bar van een enorm chique restaurant te zijn… kwamen wij daar binnen zwaar bezweet na een dag buiten… maar we hebben een heerlijk hamburger gegeten.

Na het eten besloten wij om terug te lopen naar de auto. Op zich niet heel ver, maar er hing onweer in de lucht dus moesten we even doorstappen.

De uitdaging in de parkeergarage was, waar moeten we betalen? Geen automaat… we vroegen het aan een groep Amerikanen, maar die wisten het ook niet. Dus we zijn hen maar gevolgd in de hoop dat wij er uit konden komen.

Achteraf heel makkelijk, er stond gewoon een mannetje bij de uitgang bij een machine.

Wij zaten nog geen 5 minuten inde auto en hemel brak…wat kwam er ineens veel water uit de lucht… de wegen konden het niet aan. Het zicht was minimaal, maar hoe snel de regen kwam zo snel was het ook weer droog.