Dag 9 (Seqouia Nat. Park) - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 9 (Seqouia Nat. Park) - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 9 (Seqouia Nat. Park)

Door: Beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

20 Juli 2007 | Verenigde Staten, Three Rivers

Dag 9
We hebben 's ochtends heerlijk ontbeten en bijgepraat met een Nederlands gezin. Nadat wij de koffers (en de rest van de inventaris) weer in de auto hadden gestopt en Willeke nog ijsblokjes voor de koelbox had gehaald, gingen wij op weg naar Three Rivers door het Seqouia Nat. Park heen. Dit was een van de mooiste routes die wij tot nu toe hebben gereden. Slingerweggetjes, diepe dalen en stijle hellingen moesten wij nemen om uiteindelijk bij die beroemde bomen te kunnen maken. De eerste die wij opzochten was de boom met de grootste omtrek van de stam (12.3 m). Erg indrukwekkend allemaal. Je voelt je heeeel klein als je daar onder staat. Nou die konden we ook weer van het lijstje strepen. Op naar de Great Sherman (hoogste en oudste sequoia boom). Dus beb en toos aan de wandel... tot we bij het trapje kwamen en zagen welke afstand we moesten lopen (op slippers!). Dat zagen we niet zitten, dus weer terug naar de auto en de wandelschoenen onder de rokken aan! (waren net een stel Staphorster Dames op reis). Nog even snel wat eten en toen op pad. De heenweg ging wel! Viel best mee, had ook op slippers gekund. Toen we bij de Great Sherman aankwamen, was deze echt wel heeel groot. Daar moesten we dan ook maar voor het eerst met z'n 2-en op de foto. Na nog wat bomen te hebben bekeken en gevoeld te hebben (beetje rubberachtig voelden ze aan), moesten we toch maar weer terug. Met een echt Hollands-tempo hadden wij de gang naar boven er behoorlijk in. Tot na ongeveer 500 meter we allebei wat verzuring in de benen kregen en wat kortademig werden, was het tijd voor een bankje. Ff bijkomen en dan in een iets langzamer tempo de weg vervolgen. Wat waren wij blij dat wij de auto zagen en toch de wandelschoenen aan hadden gedaan. We gingen op weg naar Three Rivers, maar voor we daar aankwamen moesten we eerst een weg volgen met meer dan 100 haarspeldbochten!!!!! Wel leuk om te rijden, maar iets voor het einde waren ze bezig met de weg. En moesten we met 40 graden ruim 40 minuten wachten voor wij verder mochten! Wat goed dat Willeke de ijsblokjes had gehaald, want we hadden nu wel koel drinken!!! Toen we eenmaal weer reden, waren we ook zo in Three Rivers. Snel inchecken, boodschappen doen voor onze barre tocht door Death Valley (16 liter water gehaald!!) en toen heerlijk aan het zwembad gelegen!!! Ons avondeten was een bak sla en een beker melk! (erg afwisselend en verantwoord). Die nacht hebben wij goed geslapen, het raam kon open en de airco heel zachtjes.

• 20 Juli 2007 - 07:39

Karien:

Hé Marijke (en Willeke natuurlijk!)

Wat een geweldige verhalen maken jullie daar mee. Klinkt allemaal heel erg leuk en indrukwekkend. Door jullie verhaal heb ik nu ook erg veel zin gekregen in onze vakantie, vandaag is dan ook mijn laatste dag. Nog even alles afronden en dan laat ik ook de boel de boel. Ik hoor de afloop van jullie reis wel 'live' op de vestiging. Heel veel plezier daar nog en tot na de vakantie!

Groet Karien

• 20 Juli 2007 - 19:31

Mam:

Meiden jullie overtreffen jullie zelf. Lopen (is wel wat vreemd) pakken liever de auto. Hoe maak je het me nu, dikke schoenen onder een rok, en dat anno 2007.
    spannend verhaal.

• 22 Juli 2007 - 21:16

Helleke En Jan:

Lieve Willeke, zo te lezen maken jullie heel wat mee en zien jllie genoeg! Leuk dat bericht via de mail en ik maar denken dat het spam was.(stiekem blond)Morgen gaan wij op reis, en hebben er veel zin aan! Maak er nog een fijne tijd van daar en tot gauw.