Dag 18 - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

27 Juli 2007 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

Dag 18

We zijn op onze normale tijd opgestaan en vertrokken naar de OUTLETstore! Deze hadden we snel gevonden en hebben wat shirts gekocht van Tommy. Absoluut niet duur en je werd er zowaar hebberig van. Maar we konden ons inhouden. Nog even bij GAP gekeken en toen de weg af naar beneden. We hebben hier nog wat foto's genomen vanuit de auto en zijn toen via de snelweg naar Flagstaff gereden. Hier was alles afgezet en alle afslagen die wij moesten hebben waren afgesloten (hadden wij weer). We kwamen op de oude route 66 en hebbben deze een tijdje gevolgd, tot wij weer op de snelweg zaten richting de Hover Dam. We konden hier mooi snel opschieten en waren rond 14:30 uur bij de Hover Dam aangekomen. Eerst nog door een soort van 'douane' heen, want we zaten ook op de grens van Arizona en Nevada. Het eerste punt waar wij konden stoppen, dachten wij 'die dam valt tegen, is helemaal niet zo groot en wonderbaarlijk!' Maar toen wij een stukje verder reden en toen naar beneden liepen was hij wel degelijk groot en enorm! Wat een engineringskunstwerk! Wat hier opviel was dat er enorm veel politie op de been was. Op elke punt stonden ze wel! Wij hebben wat foto's genomen en zijn wij weer terug gelopen naar de auto. Allebei helemaal nat van het zweet en de druppen regen, zijn wij over de Hover Dam gereden richting Lake Havasu City. We zaten nog geen 5 minuten in de auto, toen er een bericht kwam van de amerikaanse KNMI, dat er een weeralarm werd afgegeven voor het gebied waar wij door heen moesten. Zware onweersbuien, stortregens en kans op overstromingen. Oh jee, de wolk hing links van ons en gedurende de autorit bleef hij voor ons hangen of links van ons. Op een gegeven moment konden wij deze weg blijven volgen of linksaf richting Topock. Die hebben we maar genomen, omdat we dan over een brug kwamen over de Colorado. Die afslag is onze redding geweest! Bij Topock aangekomen zijn wij richting de snelweg gereden en daar zagen wij eerst een heeeeeele grote plas op de weg. Ach een plas, kan geen kwaad, dus er door heen! Maar toen wij richting de snelweg reden over een landweg (?) stroomde het water als kleine riviertjes over de weg! Dit stond ook langs de weg aangegeven, dat er kans op overstromingen zijn als het had geregend. Nou, daar zijn we achter gekomen! Gelukkig waren de overstromingen niet diep, maar het water stroomde wel hard richting Coloraderiver. We waren blij dat we op de snelweg kwamen en richting Lake Havasu City konden rijden. Het vinden van het hotel was weer een uitdaging, maar we hebben hem nog voor het donker gevonden. Even snel wat eten bij Burger King en toen heerlijk 2 uur in het zwembad en jaccuzi gelegen. In de verte hadden wij een schouwspel van bliksems. Morgen naar Palm Springs en dan de laatste etappe naar Los Angeles LAX.

• 28 Juli 2007 - 11:07

Louis Cs:

Omdat ik het een beetje sneu vind dat er op dit verslag nog niet gereageerd is, toch maar gauw even wat opgetikt. Ik vroeg me namelijk af waarom er zo veel politie op de been was. Had dat te maken met het dreigende onweer? Het is toch wat dat de wegen onbegaanbaar zijn als het eens flink geregend heeft. En dan te bedenken dat wij hier al snel klagen als een riooloverstort overstroomt en de straat blank staat. Zo gek hebben we het hier in Nederland niet geregeld, dus. Over dit land wordt door buitenlanders (ik meen dat het een voormalige Amerikaanse ambassadeur was die het beweerde) wel gezegd dat het ,,een aangeharkte tuin'' is. Zo gek is die omschrijving niet.
    Groet,
    Louis