Dag6 Arches & Canyonlands - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag6 Arches & Canyonlands - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag6 Arches & Canyonlands

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

10 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag hebben we een druk programma, eerst naar de zonsopgang in de Arches en dan naar Canyonlands (en evntueel nog een scenic route langs de Colorado).
Onze dag begon al om 6:00 uur (half uur later dan gepland, de wekker was per ongeluk verkeerd gezet). Maar we waren snel in actie en het ritueel werd deze keer voor de helft uitgevoerd! Om 6:30 uur zaten we kant en klaar in de auto en op naar de Arches.
Om 6:45 uur hebben wij de eerste foto's gemaakt van het parkbord. Dus hoe snel zijn wij!
We zijn gestart bij de Balanced Rock, hoe is het mogelijk dat dat ding er op blijft liggen! Volgens ons 1 zuchtje wind en hij ligt beneden... maar hij staat er al honderden cq miljoenen jaren. Na een korte wandeling gemaakt, zijn wij de auto weer ingestapt op zoek naar het volgende punt North & South Window. Erg mooi hoe die ooit zijn gecreerd, je voelt je er erg nietig. We hebben een korte maar flinke klim voor moeten afleggen, maar het was zeker de moeite waard.
Na deze 2 mooie arches zijn wij doorgereden naar de Delicate Arch. We dachten hier gaan we geen lange tocht voor maken, dus alleen naar het upperview point. Maar wat hebben wij ons vergist in de tocht! Het was een flinke tippel naar boven, waarbij de helling redelijk stijl was, geen schaduw en (geen water mee!). Compleet buiten adem boven aangekomen hebben we een paar mooie foto's gemaakt en hebben het vastgelegd dat wij boven zijn geweest! :) Anders geloven sommige mensen ons misschien niet! De terugweg verliep erg goed en waren zo beneden. Snel weer in de auto en zijn naar het laatste punt gereden. We zagen dat hier een zeer moeilijke en zware wandeling voor de boeg was, dus zijn we terug gereden naar de Sanddune Arche en de Broken Arche. Dit was zeer de moeite waard! Om 9:30 uur hadden we al aardig wat wandelingen gemaakt en nu gingen we heel trots nog een paar kilometer wandelen door de woestijn en een droog en dor gebied. De Sand Dune Arch lag in een kleine canyon verscholen achter een paar diepe doorgangen. Erg mooi en de moeite waard van onze tocht. Daarna door de droge dorre vlakte naar de Broken Arch. Halverwege kwamen we een stel hippies tegen, die vroegen waar wij vandaan kwamen of het mooi was daar? Zeker weten, 10 minuten lopen en dan een mooie verborgen Arch. Zij kwamen van de Broken Arch en vonden deze zeker niet gebroken en raar dat ze het zo noemen! Maar we zouden het wel zien. Wij hebben onze tocht vervolgd en kwamen na nog eens 10 minuten aan bij de Broken Arch. We hebben deze van zeer dicht bij bekeken en er in gezeten. Wat zijn wij dan kleine wezens op deze wereld als je hier inzit!
Snel weer terug, want het werd warmer en het water was op.
We hebben toen maar besloten voldoende bogen en rotsen te hebben gezien en zijn terug gegaan naar het motel om een broodje te eten bij ons zwembad.
We besloten toen nog de Scenic Route langs de Colorado River te rijden, anders moesten wij de Canyonlands op het heetst van de dag gaan bezichtigen en het was 39 graden! Dus met het dak open de weg op.
De Scenic Route was zeer de moeite waard dwars door een canyon langs de Colorado. We hebben aardig wat ranches gezien en loslopende koeien (wat hier zeer normaal is). Bij terugkomst in Moab hebben wij eerst avondeten gehaald (salade!) en daarna naar de bibliotheek om jullie allemaal bij te praten van de afgelope dagen.
Eenmaal terug in het motel hebben wij heerlijk afgekoeld in het zwembad. We hebben heerlijk genoten van onze salade en zijn toen vertrokken (zonsondergang) naar Dead Horse Point en Canyonlands.
Deze 2 parken lijken sprekend op de Grand Canyon (alleen dan in het klein!). Mooie kleurformaties, diepe afgronden en mooi ver kijken de omgeving in.
We waren om 21:00 uur weer terug en hadden we het wel gehad. Lekker slapen en morgen op naar Mesa Verde.