Dag 12 Sundance/ Devils Tower - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 12 Sundance/ Devils Tower - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 12 Sundance/ Devils Tower

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

20 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Slechte nacht geslapen, we sliepen aan de snelweg! Hele nacht door alleen maar auto's en vrachtwagens. We besloten vroeg te vertrekken, want het zou een hele lange tocht worden. De weg was recht toe recht aan. We hebben eest 250 km op de snelweg gereden en waren zo bij de afslag richting Sundance. Toen begon de prairie en wat konden we ver kijken. Het leek wel het Groninger Land. Bij een parkeerplaats even benen strekken en plassen. Banaantje eten en onze ogen uitgekeken naar 2 Amishe families. 2 gezinnen, 10 kinderen en alle meisjes in het lila. Lampje stof op de markt was in de aanbieding. Toen we weggingen, begonnen ze te zingen voor het eten. We hebben onze saaie toch voortgezet en tot onze verbazing waren wij tond 13:00 uur in Sundance.
Even snel naar de plaatselijke super en de subway voor een broodje (we konden nog niet inchecken). We besloten toen om Devils Tower te gaan bekijken, dat de scheelt de volgende dag weer een rit. De rit was met iets meer afwisseling, iets meer groen en meer bos. Op een afstandje dachten we 'als dit het nu is, dan is het zonde van de rit!'. Maar steeds dichtrbij gekomen, was het wel een uitzonderlijke rots.Leek net als een grote puist op de aarde. Net als gewoonlijk eerst langs het visitors center en eens kijken wat het precies inhield. En natuurlijk foto's maken (we worden nog eens echte fotograven). We besloten het rondje rond de toren te gaan maken, een wandeling van zo'n 2 kilometer. Alsof we nog niet genoeg geklommen hadden, deden we het nog maar eens.
Heuvel op, heuvel af. Een bijzondere rots die door een vulkaniscche uitbarsting tot stand was gekomen.
Na one wandeling zijn we terug gereden naar Sundance. Op onze weg terug van Devils Tower, kwamen we langs een veldje met allemaal prairie dogs, wat een schatjes!
We hebben er een hele leuke fotoreportage van gemaakt.
Terug in Sundance konden we helaas nergens wat te eten krijgen, dus maar weer naar de plaatselijke super en boodschappen ingeslagen. 'Heerlijk' brood met honing, een perzik en yoghurt gegeten. We hebben heerlijk voor ons huisje op het balkon gezeten. Marijke had de pijp uit en lag om 20:00 uur al te slapen.
Morgen naar de Black Hills en Mount Rushmore.

• 21 Juli 2009 - 10:26

Leida:

Wat leuk om te lezen. Nemen jullie ook wel tijd voor rustig aan te doen. groetjes van oma.
    alles hier goed voor het eerst twee dagen droog.
    mam