Dag 13 Black Hills en Mount Rushmore - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 13 Black Hills en Mount Rushmore - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 13 Black Hills en Mount Rushmore

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

20 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een goede nachtrust ijn we rond 9:30 uur vertrokken richting de Black Hills en Mnt Rushmore. Nadeel was wel dat wij een deel van de weg (van de dag ervoor) weer moesten rijden. Bij de eerste de beste afslag voor off the road hebben wij het grind weer opgezocht. We dachten dat wij precies wisten waar wij waren, maar we kwamen veel noordelijker uit dan gepland. Onderweg wel mooie natuur gezien en off the road koeien, zowel letterlijk als figuurlijk. Ze lagen op de weg, sprongen opeens uit de bosjes en deden geen stap opzij. We kwamen door een heel schattig gehuchtje, met ong. 10 bewoners, maar wel een kerk, een universiteit en een kroeg. Na een rij met brievenbussen op de foto te hebben gezet, zijn wij op zoek gegaan naar de Hway die ons naar Mnt Rushmore zou brengen. Lang hoefden wij niet te zoeken, want volg de stoet met toeristen en je komt er vanzelf. Aansluiten in rijen van 10.
Mnt. Rushmore moet je een keer hebben gezien, als je naar USA gaat. Mooi gemaakt en typisch USA met veel bombarie erom heen. We konden een wandeling maken, maar we besloten om het deze keer over te slaan. We kwamen hier sinds dagen de 1e nederlanders tegen.
Vanuit Mnt. Rushmore zijn wij doorgereden naar Custers Park (tevens een Wildlife Park). Hier hebben wij een aantal wilde dieren van ons lijstje kunnen strepen (buffels, wilde ezels, springbok/ prohorn, prairie hondjes en normale herten). Complete fotoreportages van de beesten gemaakt, maar veel weer gewist.
We wilden nog naar Crazy Horse Memorial, maar dat bleek weer een soort van pretpark te zijn. We hadden nog niet gegeten, dus snel een pizza naar binnengewerkt.
Toen we weer in Sundance waren, wilden we nog naar een buffalo graf. We hadden hier een poster van gezien en dit zag er erg indrukwekkend uit. 22 mijl buiten Sundance was het graf, de receptie zijn 10 mijl. Daar aangekomen troffen wij 3 zakenmannen, een ouder echtpaar, 2 tipi's en een gesloten graf aan. Helaas, dan maar met een tipi op de foto.
Bij ons hotel aangekomen, zagen wij hoe smerig onze auto wel niet was. Tegenover het motel was een wastraat, dus voor $2.50 auto boenen. Hij was weer wit!
Naast ons sliep een man van 80, die vanuit Florida in zijn eentje 7000 mijl had gereden en op bezoek was geweest bij zijn dochter. Hij was nu op weg naar Wisconsin. Hij kwam een aantal keren een praatje maken. Wat een schattie.
We kregen de route van hem en de kaart van Yellowstone, dan konden wij ons alvast inlezen. Iedereen kijkt ons wel steeds vreemd aan, dat wji voor onze kamer zitten te lezen. De rest duikt direct de kamer in en komt niet meer naar buiten.
Het koelde wel snel af. Toen wij besloten om naar binnen te gaan, kwamen wij onze eerste echte cowboy tegen. Spijkerbroek, pijpen in de laarsen, geruit overhemd met een touwtje als stropdas, sporen aan de laarsen en een hoed op.
Binnen nog wat gelezen en toen lekker slapen. Morgen vroeg op, want we hebben een lange rit voor de boeg richting Cody.