Dag 8: Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 8: Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 8: Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

30 Juli 2012 | Canada, Vancouver

We hebben goed geslapen in onze 'nonnenkamer', eenvoudig maar goede bedden. En dat is belangrijkste! We hebben heerlijk ontbeten in het zonnetje op het terras bij Starbucks! Oh ja het is weer zondag, dus eerst weinig leven op straat behalve de bejaarden en de toeristen.

We hebben kaartjes gekocht voor de hop on/hop off bus, zodat we alle highlights van Vancouver hebben gezien. We wilden vandaag ook naar de Capilano Expention Bridge of naar Grouse Mountain, maar gezien de prijs hebben we dat niet gedaan. Per persoon moesten we dan nog minimaal CAD 40 extra betalen!!! Vancouver BC betekent dan ook Vancouver Bring Cash!!! Jemig wat is alles duur en overal waar ze geld voor kunnen vragen doen ze dan ook!! Vancouver is dan ook een van de duurste steden van de wereld om te leven.

Na het eerste rondje met de bus, waren we nog niet heel erg onder de indruk! We hebben natuurlijk al wat grote steden gezien, NY/ Washington/ Miami/ Rome/ Milaan en San Francisco. Naast deze steden valt Vancouver een beetje tegen. Dit heeft wsl ook te maken dat de rest veel meer historie hebben dan Vancouver. Vancouver is nog maar een kleine honderd jaar oud. Dus veel oude gebouwen zijn er niet, veel nieuwbouw en hoogbouw.

We hebben een rondje door Stanley Park gemaakt en dat is een mooi park met veel groen, bos en mooie uitzichten over de zee en over Vancouver.
Bij een van de stoppunten zijn we er even uitgegaan om wat rond te lopen en wat drinken te halen. Helaas, de koffiebeker van Marijke was lek, dus weg witte broek, hallo koffievlekken! En Willeke kreeg een beker cola, waar ongeveer een liter in ging!

Na dit rondje hebben we nog een deel van de toer gedaan om in Chinatown te kijken (de grootste in Noord Amerika) en om downtown te kijken (het oude gedeelte van Vancouver waar nu allemaal souvenirshops en galeries zitten). Vanuit daar zijn we naar Canada  Place gelopen, de haven waar cruise schepen aanmeren. Hier hebben 2 uurtjes rondgekeken. Wat een joekels van schepen, wij denken dat wij alleen maar een kamer benedendeks kunnen betalen, met een heel klein raampje oude hoogte van de zee:). De rest hebben balkonnetjes en mooie zithoeken, dat is te duur! We weten echter niet of dat wel wat voor ons is, 1 of 2 weken geëntertaind worden en af en toe van het schip af mogen.

We hebben om 17 uur de laatste bus genomen, om de wel verdiende pancakes te gaan eten! Betekende wel dat wij bijna de hele ronde nog een keer moesten doen:) maar ach in het zonnetje met de wind door ons haar! Prima vertoeven! We hebben heerlijke pancakes gegeten en zijn toen terug gelopen naar het hotel.

Wat kan je moe/lui worden van een dagje in de bus zitten en in het zonnetje. Vanavond niet zoveel op het programma. Morgen op tijd vertrekken richting de Ferry richting Vancouver Island.

Hot nieuws: we hebben brand alarm in hotel en we zijn allemaal naar buiten gemaand!! Brandweer en alles er op en er aan!

• 30 Juli 2012 - 22:04

JannyP:

Na een weekje Kindereiland lees ik jullie verslagen. Leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken. Ben benieuwd hoe het afloopt! Het lijkt wel een soap met zo'n cliffhanger!

• 31 Juli 2012 - 14:28

Dinsdaag 31 Juli 2012:

Hoi Meiden, voor bosbranden hoed je niet helemaal naar Canade. De Pyreneen stonden ook flink in de brand.
    Maar leuk om jullie verhalen te lezen.
    Wat grappig dat je "mijn familie"uit Dronten nog tegenkwam.Veel reisplezier en tot de volgende keer.
    Mam