Dag 9: boottochten Vancouver Island & Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 9: boottochten Vancouver Island & Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 9: boottochten Vancouver Island & Victoria

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

02 Augustus 2012 | Canada, Victoria

We zijn op tijd vertrokken richting de boot voor de overtocht naar Vancouver Island. Het was nog mooi rustig op de weg en konden goed door rijden. Op een gegeven moment hing er een bord boven de weg dat de boot van 10 uur voor 35% vol zat, dus daar konden wij nog makkelijk bij :)
Rond 9:30 waren wij bij de boot en konden we voor CAD80 over naar Vancouver Island. We sloten mooi achter aan in de rij. We waren niet de enige die naar het eiland wilden. We hebben een tijdje lekker in het zonnetje gestaan en besloten toen dat we nog wel even wat eten konden gaan halen. Maar ook hier stonden allemaal rijen. Dus we namen wel een Snelle Jelle en een appel op de boot. In de hal hebben we allebei nog wel een mooi nieuw hoekje voor de telefoons gescoord :) dat was dan wel even een gelukje.

De boot had wat vertraging, maar na 20 min extra wachten konden we eindelijk de boot op. Wat een grote veerboten zijn dat! Wij waren auto nr 157 die de boot op ging en er volgden nog meer na ons. We hebben wat dingen mee genomen en zijn toen naar bovenste dek gegaan. Heerlijk buiten dachten we, maar wat een wind en wat was het koud. We waren blij dat wij de fleecejacks aanhadden! De boottocht duurde 1:35 uur, en we zijn tussen allemaal kleine eilandjes doorgevaren richting Swartz Bay, waar de boten aanmeren. We hebben onderweg helaas geen walvissen gezien (gebeurd nog wel eens), maar was een mooi tochtje! Vanuit Swartz Bay is het nog ruim 1,5 uur rijden naar Victoria. Je hebt geen idee dat je op een eiland rijdt, alleen maar bergen waar je tussendoor rijdt.

Om 14:00 uur waren we bij het motel en konden we bijna inchecken. Gelukkig hadden we weer een eigen badkamer :) toch best wel lekker! Wat zijn we ook verwend :) we hebben de spullen in de kamer gezet en zijn toen Victoria ingereden. We hebben wat rondgewandeld bij de Inner Harbor, waar ook een "vliegveld" is voor watervliegtuigen en een haven voor grote zeilboten! Langs de kade heb je allemaal kunstenaars, muzikanten en eettentjes! Gezellig!
Rondom de Inner Harbor heb je ook een aantal mooie, grote en dure hotels staan, wat al een attractie op zich is. Ook staat hier het parlementsgebouw van BC. Groot indrukwekkend gebouw, wat meer op een paleis dan een parlementsgebouw lijkt. Je kon wel naar binnen, maar moest je mee op toer,en ja we bent zuinig... En dat hebben we er niet voor over.

Na een tijdje rond te hebben gelopen, besloten we bij een van de restaurantjes wat te gaan eten, dat werd dan ons "ontbijt/lunch/diner"! We zorgen verder wel goed voor ons zelf hoor, alleen vandaag kwam het in de war door het boottochtje.
We zaten net op het terras, toen Marijke ineens familie spotte langs de kade!! Hoe toevallig is dat!! De achterneef van Marijke, Henk Bakker en familie liepen daar! We wisten dat zij ook aan het rondreizen waren, maar dit is wel heel toevallig! Even kort met elkaar gesproken, want zij gingen Whale Watchen. Misschien dat wij elkaar later nog treffen en anders bij de andere achterneef Jan en zijn vrouw.

We hebben heerlijk gegeten en daarna nog even in het zonnetje gezeten bij een paar straatmuzikanten. We moesten om 17:30 uur weer bij de auto zijn, dus zijn langzaam die kant weer opgelopen. We wisten dat dichtbij het motel ook 2 winkelcentra zaten, dus daar wilden we even kijken. Wat blikt alles gaat in Victoria om 18:00 uur of eerder dicht! Dus na 10 min konden we het winkelcentrum weer uit.

Wat ons opvalt is, dat Victoria en Vancouver Island een hoog gemiddelde leeftijd heeft! Veel ouderen, logisch ook want het klimaat is hier heerlijk en het wordt hier nooit te warm en ook niet te koud!

In het motel is ook een zwembad, dus we hebben even wat baantjes getrokken. Hier was ook een Canadeze vrouw met haar zoontje aan het zwemmen en die gaven ons nog wat tips voor Campbells River en Torfino. Altijd handig :)

Morgen gaan we nog Victoria nog een keer in en wellicht wat in de omgeving bekijken.