Dag 13: Qualicum Beach - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 13: Qualicum Beach - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 13: Qualicum Beach

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

03 Augustus 2012 | Canada, Campbell River

We hebben mooi rustig aangedaan, we hoeven maar 125 km vandaag. Dus we hebben eerst ontbeten en toen langzaam afgezakt naar Qualicum beach. We waren al om 12 uur bij het motel/ ressort maar konden nog niet inchecken. Dus even plan de campagne gemaakt, eerst maar eens een strandwandeling maken.

Qualicum beach heeft een mooi lang en breed uitgestrekt strand. We hebben heerlijk langs de zeelijn gelopen. En hebben krabben, Zee egels en  ......gezien. Het weer was heerlijk, lekker windje en een zonnetje. We hebben al met al 2 uur op het strand vertoefd.
We hebben bij een strandtenten
wat gegeten en de bejaarden geobserveerd. Wij brengen de gemiddelde leeftijd echt naar beneden hier! Alleen maar 55+ en renteniers.

Na de lunch zij we richting de grotten gegaan, Horse Lake Caves. Waar we weer langs moesten rijden en overheen! Dat hadden onze eigen auto's niet gekund! Gravel, gaten in de weg en stijl omhoog! Wel een fantastische weg met wederom uit het niets een mooi blauw meer!
Bij de grotten aangekomen, konden we of met een toer mee of zelf 2 grotten bekijken. We hebben voor het laatste gekozen. We blijven de hele vakantie bij ons motto "alles was omhoog moet, moet ook weer omlaag" en "voeten optillen".
Voor we bij de grotten waren, moesten we eerst behoorlijk klimmen. Je voelde de temperatuur zakken hoe dichter je bij de grotten kwam. De uppercave was heel smal en 140 meter diep. We waren blij met de zaklampen op de telefoon. We zijn een stukje naar binnengegaan, maar ook hier geldt als je er in gaat moet je er ook weer uit ;).
De lower cave was een kleintje. Marijke heeft wat klinkwerk verricht, maar was niet direct de moeite waard.

Op de weg terug kwamen we nog langs een wandelpad, ach we zijn nu toch bezig dus laten we een stukje doen. En ja hoor, stijl omhoog met haarspeldbochten. Met zweet op de rug hebben we een behoorlijk stuk geklommen, tot we bij een bordje kwamen waarop stond dat je die grot niet zonder begeleiding in mocht. Dus ongedane zaken weer omgekeerd. De weg naar beneden was stuk makkelijker.

Om 16 uur kwamen we bij het motel/ressort aan. We hebben ingecheckt en kregen een ponsbanden voor het zwembad, toch nog een beetje all inclusieve gevoel:) onze kamer was een huisje! Met achter ons het zwembad en voor ons de toiletgebouwen van de camping! We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten op ons terras en ons verwonderd wat mensen allemaal meenemen voor een weekendje weg! Buitenkeukens, fietsen in alle formaten, boten. We hebben ook maar een poging gewaagd in het zwembad en onze lichamen reageerden met zucht van verlichting!

Verder hebben we heerlijk buiten zitten lezen tot 23:30 uur en toen begon het af te koelen.

Morgen gaan we Whale Watchen!!