Dag 14: Whale Watchen - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 14: Whale Watchen - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 14: Whale Watchen

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

04 Augustus 2012 | Canada, Qualicum Beach

De eerste behoefte van ons s ochtends ontbijt, bij Tim Hortons of bij Starbucks. De dichtstbijzijnde is in Parkville, 25 minuten rijden. Dus eerst daar maar eens heen en dan kijken waar we de zee opgaan, op internet stond Nainamo. En dat ligt op de route van het ontbijt.

In Nainamo aangekomen, de auto geparkeerd voor 6 uur en op zoek naar de bedrijfjes die Whale Watchen aanbieden. Kwamen wij daar bedrogen uit. Wordt dat niet gedaan vanuit Nainamo, alleen Victoria of Campbell River. Shit!!!! Dus wat gaan we doen, of victoria of Campbell River. We kozen voor Campbell River, die is goedkoper en minder toerisitisch.
Dus wij weer terug! Nu wel over de snelweg, waar je 110 km per uur mag rijden.
Om 12 uur waren we weer in Campbell River. En hebben we tickets gekocht voor de tocht van 14:00 uur. Dan konden we eerst nog wat eten en dan heerlijk 4 uurtjes op de boot.

Helaas hadden we ook nog eens 30 minuten vertraging, maar ja het is vakantie. We zaten op een klein bootje waar je met max 12 mensen op kon. We waren met een groep van 8, allemaal Europeanen ( Italianen, Duitsers en Nederlanders). Om 14:30 uur vertrok de boot en we kregen van kapitein Joël wat uitleg wat ons te wachten stond, vloedgolf die binnenkwam tot wellicht beren, walvissen, orca's en zee Arends. Gaaf!!

Na 1,5 uur varen hadden we dan de eerste zeehonden te pakken. En kort daarna kwamen we op een plek waar alleen maar zee arends vlogen en vissen uit het water haalden. Heel spectaculair gezicht!! Kort daarna hebben we in een rustige baai een broodje gegeten. En wellicht dat we hier wel beren langs de kant zagen lopen. Maar helaas geen beren voor ons vandaag.
Op een gegeven moment kwam een van de Duitsers op het dek en zei dat hij water omhoog had zien spuiten, dus dat moesten wel walvissen zijn. Maar helaas, daar bleef het bij! Wij met z'n allen turen over het water, maar niets meer te zien.
Je merkte aan iedereen dat we een beetje teleurgesteld waren, geen walvissen of beren vandaag! De Italianen werden met de minuut chagrijniger en wij stonden buiten op het dek heerlijk te genieten van het weer en de omgeving. Het was enorm balen, maar ja die beesten komen nu eenmaal niet appel naar boven als wij er zijn (die ervaring hebben we de hele vakantie al).

We hebben 4 heerlijke uurtjes door de achterlanden/eilanden van Canada gevaren. En hier zie je hoe ruig en groots het allemaal is. Om 18:30 uur waren we terug in de haven. We hebben captain joel nog een fooi gegeven. En zijn toen weer richting Qualicum Beach gereden.

Toen we in Qualicim beach aankwamen hebben we nog even aan de boulevard gezeten en naar de zonsondergang gekeken. Tot onze verbazing was het strand waar we gisteren op hadden gelopen nu helemaal verdwenen onder het water en was er nog een strand van nog geen meter over! Heel bijzonder.

De avond afgesloten met ons boek. En we hebben besloten dat we morgen een dag gaan zwembad hangen!