Dag 3: Calgary & Canmore - Reisverslag uit Canmore, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 3: Calgary & Canmore - Reisverslag uit Canmore, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 3: Calgary & Canmore

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

25 Juli 2012 | Canada, Canmore

Vanochtend waren we op tijd wakker (zelfs zonder wekker). We hebben het rustig aan gedaan, nog een keer op zoek naar het 2e pasje, maar we konden hem nog niet vinden! Of spoken of toch maar 1 gekregen.

Eerst maar eens operatie 'blaar' onderhandel nemen, want de 2 blaren waren nu toch wel erg groot. De sterilon, een naald, alcoholdoekje en pleisters bij de hand. Na 10 minuten was de druk eraf en toen aan het verbinden, maar dat werkte niet. Hup slippers weer aan en op naar de bus en trein, vandaag gaan we dagje naar de dierentuin! Het moet een van de attracties zijn van Calgary, dus lekker relaxed beesten kijken.

Met de bus naar de mall en daar op zoek naar goede pleisters en leukoplast om de boel goed vast te zetten. Dit hebben we snel gevonden en tot ons geluk was er ook een Starbucks! Hier ontbeten en de blaren opnieuw ingepakt. We hebben nog even rond gekeken en toen met de trein naar de zoo.

Toen we bij de zoo kwamen, werden we aangesproken door een man, die de verkeerde tickets had gekocht en wij konden die van hem overlopen voor CAD 30 ipv CAD 42! Dat scheelt weer. Wel wat vertwijfeld liepen we naar de ingang en de kaartjes werden geaccepteerd! Dus voor een koopie naar de zoo. Geluk aan onze kant!!

We zijn eerst begonnen bij de Prehistoric Garden. Erg benieuwd, maar we werden verrast door allemaal dinosaurussen en prehistorische zaken! Erg mooi aangelegd en zeker de moeite waard! Achter elk hoekje en elke bospartij stond een dino.

Na dit rondje zijn we richting de Canadian Wilds gegaan. We hebben alle beesten al gezien, die we hopen in het wild ook tegen te komen! Zo herkennen wij ze tenminste ook nog ha ha. Na dit rondje hebben we wat gegeten en gewacht tot de onweersbui voorbij was. Daarna richting de Afrikaanse savanne. Hier moeten wij eerlijk toegeven dat dierentuin Emmen mooier is, maar ze komen een heel eind!

Na ons dagje dierentuin zijn we weer op weggegaan naar het hotel om vanuit daar naar vliegveld te gaan om auto op te halen. We moesten 30 min wachten, maar ach hadden we even rust. Even genieten van het zonnetje en de zeer harde wind! We werden af en toe gezandstraald.

Op het vliegveld waren we zo klaar bij Alamo, en kregen wij de sleutel mee van een Jeep. Hij stond op plaatsje 5. Wij hadden in ons hoofd een jeep in Nld formaat, maar wat bleek een enorme grote bak!!!! Een Jeep Laredo 4x4. Dussss even wennen en maar hopen dat er parkeersensoren opzitten!
Koffers ingeladen en proberen de auto te starten. Maar waar zit het sleutelgat??? Nergens! Blijkt het een automatisch startknop te zijn. Handig:)

Ok, auto in achteruit en weer proberen te rijden in zo'n grote bak! We vallen in ieder geval wel op! We zijn gaan rijden, Marijke achter het stuur en Willeke als navigatie! Binnen 10 minuten op de juiste weg en al snel zaten wij op de weg richting Canmore.

Eenmaal uit Calgary en op de weg richting Canmore, kwamen we langs het olympisch park en daarna al snel op de grote brede weg! Breed uitgestrekt landschap en na ongeveer 10 minuten zagen we de Rockies!!! Hoe groot en indrukwekkend! De Alpen zijn er niets bij! Of de Alpen zijn een kleine versie van de Rockies :).

Het motel hebben we snel gevonden en hebben een prima kamer met lichtelijk doorgezakte bedden, maar ja het is voor 1 nachtje. Even snel spullen uit de koffers gehaald wat in de auto kan blijven, alle etenswaren verzameld en in de auto gezet! Zo dat scheelt wat kilo's.

Ondertussen hadden we al aardig honger gekregen en zijn we bij de buren, de Drake Pub Inn gaan eten. Lekker salades! Even gezond doen!
Na het eten hebben we het dorp verkend en de supermarkten. Alvast oriënteren voor morgen, waar een koelkist te halen en waar de boodschappen. Daarna nog een rondje door de winkelstraat en daar met een stel Nederlanders gekletst, die kwamen vanuit Vancouver deze kant op. Hadden het daar erg warm gehad, maar ook zeker de moeite waard.

Morgen gaan we richting Banff en Jasper, door het park en dan slapen we in Valemount. Nu de voetjes rust geven en alle social media bijwerken