Dag 7: reisdag & 1e indruk Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 7: reisdag & 1e indruk Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 7: reisdag & 1e indruk Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

30 Juli 2012 | Canada, Vancouver

Vanochtend hebben we op tijd de wekker gezet, want we hebben de langste dag (qua km) voor de boeg en we moeten op tijd bij het hotel zijn, anders komen wij niet bij het hotel ivm grote vuurwerkshow.

Om 8:00 zaten wij in de auto en hadden we de camper netjes achtergelaten. We hebben eerst even brood en koffie gehaald en om 8:30 uur waren we onderweg naar Vancouver.

De rit was enigszins eentonig, weinig beleefd of spectaculaire dingen gezien. We hebben de Trans Canada Hway genomen, de snelste route naar het westen via Kamloops.
Vlak na Kamloops kwamen we in een stuk waar een enorme bosbrand heeft gewoed! Niets meer van al dat groen over!! Trieste aanblik!!!

We hadden in een van de boekjes gezien dat het stadje Hope wel een leuk dorpje was en dat daar wel wat te zien was. We zijn hier dan ook even gestopt.

Tja... Wat valt er te vertellen over Hope? Niet zo veel eigenlijk :) het heeft een ienieminie museum over de stichting van de stad, Fraser river en een markt in het centrale park. En we hebben alles binnen 30 minuten gezien ;). Het hoogtepunt was een bejaarde dame in een scootmobiel, incl overkapping en bloemen en Canadeze vlaggen eraan.

We hebben onze weg vervolgd naar Vancouver en kwamen zowaar in een file terecht! Zo'n groot land en dan toch file! Erg bijzonder.

We waren uiteindelijk om 3:15 uur in het hotel en wat blijkt... We zijn nog niet helemaal terug in de luxe... We hebben een kamer wat net een nonnenkamer is, 2 1 persoonsbedden, een wastafel en een bureau. Badkamer en Wc moeten we delen met de overige gasten op de gang! 15 kamers ha ha!
We hebben wel weer telefoon en Wifi, dus we hebben alles maar weer even bijgewerkt (in de lobby, want in kamer werkt het niet).

We hebben de winkelstraat maar eens bekeken en hebben een paar winkels gehad. We wilden graag pannenkoeken eten, maar toen we gingen zoeken konden we het tentje nergens meer vinden... Dus we hebben gezondigd.. Het werd de Mac. Ook best lekker.

We hebben heerlijk mensen zitten kijken, wat een verscheidenheid aan mensen! Het lijkt qua sfeer op Amsterdam of San Fransisco. Maar heel veel Japanners en Chinezen hier.

Om 22:00 uur begon het vuurwerk, maar we moesten op tijd zijn anders geen plek. Toen we naar de English Bay liepen en daar aankwamen was het hele stuk al vol met mensen en het werden aalsmaar meer! We hebben een plekje op het gras opgezocht en zaten precies tegenover de plek waar het vuurwerk werd afgestoken.
We hebben 2 uur mensen gekeken en om 22:00 uur begon het vuurwerk. We hebben al vele mooie shows gezien, maar deze was echt prachtig! Een half uur lang groot vuurwerk. We hebben samen met 250.000 mensen naar vuurwerk gekeken. Toen het was afgelopen liepen we in kolones de stad weer in! Geen wanklank of geduw! Heel rustig en gemoedelijk.

Morgen gaan we een dagje Vancouver bekijken!

• 19 Augustus 2015 - 18:02

Trudy Kopmels:

Hallo ,vanmiddag een leuk gesprek gehad met een van de dames en het gesprek kwam op canada,en ja wij gaan binnenkort ook voor het eerste dit schitterende land bezoeken.Wij mochten even bij jullie reizen kijken,prachtig,ook de leuke verhalen erbij. Hartelijk bedankt,super mooi.

Groetjes