Dag 10: Fort Rodd Hill, Fisgard Lighthouse & Victo - Reisverslag uit Victoria, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 10: Fort Rodd Hill, Fisgard Lighthouse & Victo - Reisverslag uit Victoria, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 10: Fort Rodd Hill, Fisgard Lighthouse & Victo

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

02 Augustus 2012 | Canada, Victoria

We hebben uitgeslapen!!!! En wel tot 8:30 uur:) de schoonmaakster kwam om 9;00 uur al vragen of ze er in kon, ook zij is dat niet gewend :) we hebben mooi kalm aangedaan en hebben bij Tim Hortons in het winkelcentrum ontbeten. Wat weer een pluimage aan mensen, ook de verkopers van sommige winkels kunnen beter wat anders gaan doen, of ze zijn doodongelukkig dat zij er staan of ze zien er uit! Niet te geloven, in Nld mocht zo echt niet in een winkel staan (groen haar, en een jurk met doodskoppen erop).

We besloten vanochtend eerst maar eens een rondje e gaan rijden, door Chinatown (wat geen drol voorstelde) en daarna naar Fishermans Warff (waar 2 boten lagen en meer niet). Willeke zag toen een fort staan op het kaartje, dus daar zijn we heen gereen. Bleek een goede keuze te zijn geweest!
De entreegelden vielen hier dan weer erg mee, CAD 3,90 p.p. We kregen van de dame uitleg wat we konden verwachten en dat als wij er zin in hadden een wandeling langs het hikepad moesten nemen.
Eerst maar eens op een deel van het oude fort kijken. We waren verbaasd door het uitzicht over de baai en de oceaan, met in de verte bergen en aan de andere kant de open oceaan!
Op advies van de dame, hebben wij het pad genomen en ja hoor ze had gelijk! Een mooie route door het bos (waar we onze 2 eerste herten van de vakantie hebben gespot) en mooie uitzichtenmover de baai! We hebben even op het strand gezeten, heerlijk genieten van het zonnetje!

Nog even bij de oudste vuurtoren van Canada gekeken en daar over wat rotsen heen geklauterd om ook hier even een mooi uitzicht te hebben over d oceaan. Af en toe hoorden we een 'splalts splats' maar we konden het niet plaatsen wat het was, dus wij turen over de baai, liepen we weer door en daar was het weer'splats splats', snel kijken en ja wel.... Een zeehond!!! Dat waren al 3 beesten in het wild, in een paar uur.

Na een paar uur rond te hebben gelopen, zijn we terug naar Victoria gereden en hebben de auto in een parkeergarage gezet en hebben de winkelstraatjes afgestruind, mooie kleine winkeltjes, maar ook onverwachts in een groot winkelcentrum terecht gekomen, waar we op het dakterras een heerlijke sandwich hebben gegeten. Daarna nog wat rondgelopen door de oude straatjes van Victoria en toen weer naar de auto.

Tot onze grote verbazing, was de hele parkeergarage al leeg! En dat om17:30 uur!!! We hebben nog wat boodschappen gedaan bij de Wallmart en toen naar het motel. We hebben heerlijk Olympische spelen gekeken en gelezen.

Morgen richting Campbell River, een reisdagje!