Dag 12: dagje noorden Vancouver Island - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 12: dagje noorden Vancouver Island - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 12: dagje noorden Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

03 Augustus 2012 | Canada, Campbell River

We hebben goed geslapen en hebben de auto volgegooid en zijn afgereisd naar het noorden van het eiland. Het is ruim 300 km en we hopen veel wilde dieren en een mooie natuur te zien.

Campbell River was nog groter dan wij dachten, want we waren eerst nog 15 min onderweg voor we het dorp uit waren. De weg zag er veel belovend uit, groen en wat bochten hier en daar. We besloten eerst naar het eind punt te rijden en dan op de terug weg maar wat andere plaatsjes aan doen.
De heenweg was een mooie weg, maar hebben geen beest gezien :( wel een dood hert langs de weg,maar dat telt niet.  De weg is zeker de moeite waard om te rijden, enige nadeel is dat je dezelfde weg terug moet.

We waren rond 12:30 uur in Port Hardy. THE place to be, not!!! Stelt niet zoveel voor, oud en vervallen en een kleine haven. We hebben hier even rond gekeken en zijn toen weer in de auto gestapt. De weg terug, maar dan met wat stops er tussen.
De eerste stop was Port Alice. De weg er naar toe was erg mooi, smal veel bochten en aan de zijkant een meer. We eindigden in een klein dorpje, met een paar leuke huizen maar ook oude afgebladerde huizen.  We hebben de weg nog een stukje gevolgd. Maar het eind vd weg betekent hier ook, eind vd weg!
Wat hier wel bijzonder was, het tankstation !! Je moest rechtstreeks tanken van uit de opslagtank. Die tank stond in de brandende zon met een klein houten huisje als tankstation.

Het volgende dorp was Port McNeil. Dit was alweer iets groter en hier ging ook de veerboot naar Allert Bay. Hier wilden we wel graag naar toe, maar de boot ging maar 1x per 2 uur en ook 1x 2 uur terug. Dat zal betekenen dat wij om 18:00 weer terug konden met de boot en dat wij dan niets anders meer konden zien. Dat leek ons niet zo'n goed idee, aangezien we daarna nog eens 250 km moesten rijden. We hebben even wat boodschappen gedaan bij de lokale supermarkt. En zijn toen weer in de auto gestapt richting, Telegraph Cove.

Het was ondertussen al 14:00 uur en we hebben nog geen beer, hert, orca of edelhert gezien. Tja, we moeten constateren dat het à) te warm is of b) dat ze allemaal met vakantie zijn.

De weg naar Telegraph Cove was ook weer een mooie weg, en jawel.... Hier hebben we een moeder beer met 2 jongen gezien! Ze liepen langs de weg, tegen de bosrand aan. We hebben even vol verwondering zitten kijken en zijn toen doorgereden. Het uitzicht bij Telegraph Cove was adembenemend! En wat zagen we in de verte...... ORCA's! Wel heel ver weg, maar ze waren het echt.
We wilden even gaan kijken bij het haventje, maar daar moest je jawel... CAD 5 per uur betalen, dachten we dus niet.

Na Telegraph Cove zijn we weer gestart aan de terugweg. Het is en blijft een mooie weg, maar we hebben geen beren of herten meer gezien.
In Campbell River hebben we bij hetzelfde restaurant gegeten en wederom chickenwings wings, omdat die zo lekker waren en wij vonden dat we dat wel hadden verdiend.
Eenmaal terug op de hotelkamer, en uitkijkend over de zee, zagen we een fantastische zonsondergang en een volle maan verschijnen.

Morgen gaan we Qualicum Beach en gaan we kijken waar we whales gaan spotten.