Dag 21: South Lake Tahoe - Oakhurst via Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 21: South Lake Tahoe - Oakhurst via Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 21: South Lake Tahoe - Oakhurst via Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

11 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Oakhurst

Wij hebben de wekker om 8:15 uur gezet en hebben ontbeten bij de overburen Heidi's. Het was hier erg druk, dus moest het wel goed zijn. We kwamen binnen en ja hoor alles zat vol. Gelukkig hoefden wij niet te wachten. In onze wandeling naar onze tafel waanden wij ons in Oostenrijk. Grote Alpen tekening aan de muur, Heidi aan de wand. Het menu was groots, maar we hebben heerlijk gegeten. Ons ontbijt was net zo duur als normaal het avondeten:). Je kan het omschrijven als een vreetschuur, waar je kan ontbijten en lunchen.

Na het ontbijt hebben wij de auto volgetankt en zijn afgerezen naar Lee Vining, om hier een kijkje te nemen bij de Mono Lakes en vervolgens Yosemite in te gaan. De routeplanner gaf 5,5 uur aan als reistijd voor maar 220 mijl. Dus dan kan je het wel bedenken dat wij niet konden door rijden.

De weg richting Lee Vining ging dwars door de bergen en door de Siërra Nevada heen. Een mooie route, met bergen met eeuwige sneeuw, mooie valleien. En als hoogtepunt kom je uit bij een uitzicht over de Mono Lakes. Het was erg helder dus het meer was mooi te zien.
Wij zijn doorgereden naar beneden en hebben de auto geparkeerd dichtbij het meer. $3 betalen om te parkeren, en toen naar het meer gewandeld.

De geur van zwavel kwam je tegemoet! Dat waren wij even vergeten :). Maar als je er wat langer loopt dan valt het wel mee.
Wij hebben een estriken langs het meer gelopen en toen wij terug liepen, liep er een gezin met handdoeken en bikini's naar het strand en het meer. Die hadden gedacht daar even lekker te kunnen gaan zwemmen en op het strand te gaan liggen. Maar dat was toch niet zo n goed idee ;). Dus zij dropen weer af naar de camper.

Vanaf de Mono Lakes ben je binnen 5 minuten bij de afslag richting Yosemite. Maar voordat wij het park inrijden nog snel even plassen bij het visitors center, dan weetje zeker dat je een normale wc hebt en niet een gat in de grond.

Wij hebben 1 tip voor iedereen die ooit Yosemite wil bezoeken, ga niet in het weekend!!!! Je rijdt in file achter elkaar aan en je kan niet harder dan 30 mile per uur. En als je pech hebt, zoals wij een stuk rijdt je achter iemand die continue op de rem trapt en ongeer 25 mile per uur rijdt en dan weer 50........ Pffffff ergernis ten top, maar je kan niet inhalen.

Wij hebben een stop gemaakt op een uitkijkpunt, en vanafbdoor kon je nog 0,3 km lopen naar een nog mooier uitzicht. Dus dat hebben wij gedaan. Met een steil pad naar beneden, over rotsen heen klimmend, kom je op een punt met uitzicht over de vallei.
Maar het was hier wel koud en winderig, dus snel foto's maken en weer terug.

De rest van de weg door het park hebben wij weer in file gereden en hebben wel een hele mooie bergweg, door het bos en langs de vallei gereden.
Een weg met veel bochten en dalen en stijgen. Maar zeker de moeite waard.

Om 16:30 waren wij in Oakhurst en bij het motel. Zo luxe hebben wij nog niet gezeten. Een enorme kamer, net nieuw, met een keuken en luxe badkamer. Wat zullen wij lekker slapen vannacht!

Wij hebben even ritje downtown gemaakt om te kijken waar we konden eten en zijn uitgekomen bij de lokale pizzaboer. Een soort van kantine, met allemaal zit hoeken, waar men hier uiteten gaat :). Wij hebben een heerlijke pizza gehad, small pizza, maar toch konden wij hem weer niet op!

Toen wij terugkwamen hebben wij het zwembad maar eens opgezocht in dit ressort, want dat is het behalve de bandjes van all-inclusive. Het was een eindje lopen, maar we hebben hem gevonden. Een klein zwembadje, In Het oude gedeelte. Wij zijn blij dat wij in het nieuwe stuk zitten. Is mooier en groter.

Morgen gaan we richting Sequoia National Park, gaan wij de mooie grote bomen bekijken!

• 11 Augustus 2013 - 12:58

Fennie :

Hallo, wat weer een mooi verslag van jullie reis. Zijn vrijdag terug gekomen van vakantie en had nog niets gelezen. Geniet van de dagen die jullie daar nog zijn en wens jullie een goede vlucht weer terug.

• 12 Augustus 2013 - 18:41

Evelien Mos:

Hallo dames, er zijn al heel wat kilometers gereden en dus veel gezien. Geniet van jullie laatste week. Liefs Louis en Evelien