Dag 1: reisdag naar New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 1: reisdag naar New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 1: reisdag naar New York

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

26 Juli 2022 | Verenigde Staten, New York

Zo….. dat is weer even geleden [e-1f609] Maar onze reis is een feit, de oostkust van de Verenigde Staten is het geworden. Het is weer even wennen om alles op te slaan en op te schrijven, want we maken genoeg mee [e-1f602]

De 1e dag is vroeg begonnen in Meppel, want om 7 uur de trein richting Schiphol is de veilige keuze. Met alle slechte en onheilspellende berichten leek ons dat wel slim. We zijn dan wel ruim van te voren op Schiphol, maar liever te vroeg dan vol stress.

Bij aankomst op Schiphol mag je echt pas 4 uur van te voren de vertrekhal ik, dus we hebben eerst maar eens wat gedronken en even wakker worden, voor we de drukte in gaan.

Om 9:25 kunnen we de koffers inleveren, dus op naar de vertrekhal. Het viel ons mee hoe druk het was. Tuurlijk wel een rij, maar we waren al bang dat we eerst via binnen weer naar buiten moesten en toen weer naar binnen. Maar niets was minder waar, met 15 minuten waren we onze koffers al kwijt. Op naar security en douane… ja hier was het druk maar de rij was continue in beweging. Om 10:30 waren we door alles heen en kon het relaxen en vakantiegevoel beginnen. Het viel ons allemaal mee en de zorgen waren voor niets!

Na wat shoppen en wat te hebben gegeten zijn we naar de gate gegaan. Met enige vertraging konden we aan boord en hadden we fantastische plekken, extra beenruimte… stoelen wat verder naar achteren.

Helaas geen leuke films te kijken en we waren beiden ook nog niet toe aan lezen, dus hebben wij een dienblad gevraagd van de stewardess en hebben we aardig wat rondjes Quixx gespeeld.. goed tijdverdrijf.

Om 15:25 (New York) uur zijn we geland en met goede moed door naar de douane. Omdat wij ook zo goed zaten in vliegtuig, gingen we als eersten bijna uit het vliegtuig dus waren we ook als een van de eersten bij de douane.

Bij de douane ging er weer typisch Amerikaans. De douaniers hadden geen haast / laat je niet opfokken door een hal die vol staat met mensen/ wel of niet in juiste hokje…. Oh geen stoel, dus die moest ook gehaald worden … we verdachten diegene er ook van dat hij nog ff moest plassen (was hij waarschijnlijk vergeten).

Uiteindelijk duurde het ongeveer een uur voordat we door de douane heen waren, viel uiteindelijk ook mee.

Het laatste spannende moment was daar….. waren onze koffers meegekomen uit Amsterdam naar New York? En ja hoor… gelukkig ook die waren er.

Op zoek naar de shuttlebus, die ons naar ons hotel brengt, downtown Manhattan [e-1f60a]

Het was even uitzoeken maar uiteindelijke met de hulp van een lokale VVV-dame, was dit ook snel geregeld. Om 17:30 uur waren wij onderweg naar ons hotel!

Conclusie: alles ging snel, makkelijk en alle drukte om niets!

Nadat we hadden ingecheckt zijn we even op kleine verkenning gegaan… wat resulteerde in een night-tour door Manhattan. We waren meteen geacclimatiseerd, wat een indrukken, licht, geluid, mensen, auto,s, politie, sirenes noem maar op!

Poehh, dat zijn we niet meer gewend. Maar het wendt snel.

Om 21:45 ging het licht uit en zijn we heerlijk gaan slapen in een warme hotelkamer, met climat-control in plaats van airco.

• 27 Juli 2022 - 08:10

Linda:

Hoi Willeke en Marijke,

Wat leuk om te lezen. Ik wens jullie heel veel plezier.
    Geniet ervan.

• 27 Juli 2022 - 14:42

Evelien :

Dames, hartstikke leuk jullie eerste bericht, goed begin, liefs

• 27 Juli 2022 - 19:04

Janneke:

Heel veel plezier! Ben benieuwd naar de foto's

• 27 Juli 2022 - 19:17

Nienke: