Start van de rondreis door USA - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Start van de rondreis door USA - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Start van de rondreis door USA

Door: Beb en Toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

27 Juni 2007 | Nederland, Meppel

De start van een onvergetelijke vakantie!

In december 2006 zijn we al begonnen met het uitzoeken en plannen van de vakantie, waar willen we heen in Amerika, wat willen we zien en wat is een logische volgorde!

Na avonden in reisgidsen te kijken, boeken te lezen en het internet af te speuren hadden wij de basis voor onze reis eindelijk klaar. We gaan naar Californië, Utah, Nevada en Arizona om daar 3 weken te vertoeven. Steden bekijken, Nationale Parken bekijken, kijken hoe warm de Death Valley echt is en vooral om te genieten en te kijken hoe het leven in het ‘beloofde’ land is.

In maart hebben we alles, wat we wilden boeken, geboekt bij Maritha, maar zouden nog wel een aantal hotels ter plekke boeken. De spanning moest er immers wel een beetje inblijven. Anders beleef je niet echt de ‘thrill’ van het rondreizen en op de bonne voye op vakantie gaan.

Van te voren hebben wij nog wel de 3 excursies (Alcatraz, Pink Jeep Tour naar de Grand Canyon en de Antilope Canyon) via internet geboekt (wat ook niet zonder slag of stoot ging, telkens weer wat verkeerd of vergeten in te vullen), want dit wilden wij echt niet missen.

De datum van vertrek nadert snel en wij hebben toch op het laatste moment nog wat wijzigingen toegepast op de reis (wat eraf en weer wat erbij). Nog wat dingen gekocht bij de Etos, Kruidvat en Hema, want stel je voor dat dat allemaal niet te krijgen is in Amerika.

We hadden al besloten om geen grote koffers mee te nemen, want dat moeten wij wel allemaal meesjouwen en het moet ook nog eens in de auto passen. Dus alles wat wij mee willen hebben moet in de weekend- en reistassen passen. Het is wat proppen en efficiënt opvouwen, maar het past er allemaal in.

Verder hadden wij alle spullen, die de Japanners ook mee nemen, mee naar Amerika… we mogen niets missen en zeker niet voor verrassingen komen te staan (2x fototoestel en videocamera, 2 mobiele telefoons, opladers en wereldstekkers).

We hebben er veel zin in..... en kijken enorm uit naar deze onvergetelijke vakantie!

Marijke en Willeke

alias “Beb en Toos”

• 29 Juni 2007 - 09:59

Remco:

Mooie site al!!!

• 02 Juli 2007 - 16:32

Pino:

Hey nichie!

Ik dacht, ik reageer alvast even, ook al staat er nog weinig op jullie weblog..
    Ben je er al een beetje klaar voor?
    Werkze nog even deze week en bis samstag!

Bye bye, liefs je nichtje!

• 04 Juli 2007 - 18:02

Klaas Drenth:

mooie site. dit is erg leuk voor iedereen.we zullen met plezier jullie volgen op jullie vakantiereis.
    papa en mama

• 10 Juli 2007 - 07:45

Maritha:

Hey meiden! Jullie zijn in ieder geval goed aangekomen! Heel veel plezier, geniet ervan en ik zal jullie volgen via deze site!Wel de bosbranden in de gaten houden he?!! Liefs Maritha