Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

09 Juli 2007 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dag 1
Onze reis begon zondagochtend om 6:00 uur vanuit Meppel. We waren mooi op tijd op Schiphol, zodat wij bijna als eerste konden inchecken! Maar dat was helaas een illusie ;) Toen wij eenmaal aan de beurt waren, duurde het nogeens 30 minuten voordat wij ingechecket waren. Marijke wilde graag extra beenruimte, maar de familie Vos naast ons ook (wat immers ook begrijpelijker was) en daar moesten wij op wachten. Het was gelukt, in ieder geval de laatste 7 uur. Zelfs Willeke (met d'r korte pootjes) had zeeen van ruimte. Toen wij in Phillie (zoals ze dat daar noemen) aankwamen... konden de douaniers die niet lachen, erg kort zijn in hun gesprekken, en ze konden niet om ons sprintje naar de immigratiedienst lachen. Daarna moesten wij de koffers zelf ophalen. Wij netjes wachten op de koffers, hadden die lui ze er al afgehaald. Klantvriendelijk noemen ze dat! Daarna moesten we net als gedreven vee wachten voor de band, dat ze de koffers weer in de vliegtuigen konden smijten. He he... koffers weeer kwijt, kwamen we in de volgende rij. We waren echte immigranten. Alles moest af, uit en ook uit de tassen. Stonden we daar op blote voeten, de broek vasthoudend met de ene hand en de tas uitpakkend met de andere. Weer door een scan. Gelukkig, het was ons gelukt. We mochten alles weer om, aan en in de tassen doen. Op naar de volgende vlucht. Even uitrusten van alle immigratiestress ;) Die verliep naar wens. Het hele ritueel van Philladelphia zat er deze keer niet meer in. We konden meteen doorlopen en onze koffers ophalen. Met de taxi naar de Queen Mary was zo gepiept. Wat rijden die lui hard met z'n allen! Eenmaal ingechecked hebben wij de Queen Mary nog ff snel bekeken en toen in ons kajuit in een diepe welverdiende slaap gevallen.

Dag 2
Na een welverdiende nachtrust, waren wij vanochtend weer redelijk fris en fruitig. We zijn met de metro 'down town LA' vertrokken. We dachten dan beginnen we aan de ene kant en vervolgen wij zo de route naar de andere kant van LA. Eerst op naar Chinatown.... nou die was ietwat klein... stelde weinig voor en binnen 15 minuten weer met de metro terug naar HOLLYWOOD! We wisten niet zo goed waar we moesten starten, maar op advies van een amerikaanse dame in de metro zijn we uiteindelijk uitgekomen bij Universal City LA. Nou... dit is ECHT Amerika. Wat groot, veel en nog eens groot. We liepen maar gewoon achter de meute aan (japanners etc want die weten wel waar we moeten zijn) en dus wij hun volgen met fotocamera in de hand en videocamera om de nek! (het enige wat wij nog misten was een hoedje of paraplu tegen de zon). En zo kwamen wij dan ook bij Universal Studios. Na hier onze ogen te hebben uitgekeken, zijn wij onze reis zonder Jappaners doorgegaan richting de 'Walk of Fame' op de Hollywood Boulevard. Wat een sterren op de grond, kwam geen einde an! We zijn nog wel wat bekenden tegen gekomen, Sponge Bob/ Shrek en Freddy Kreuger! Na deze drukte toch maar weer naar Long Beach om hier lekker te genieten van de avondzon. Wat lekker is dat, zittend aan het water in de haven en gewoon ff genieten. De avond valt hier wel wat sneller in dan in Nederland (20:00 uur is het hier donker). Lekker op ons gemak weer terug naar het hotel. We gaan nu weer onze kajuit in en morgen nog een

• 10 Juli 2007 - 07:19

Henny:

leuk dat jullie het naar de zin hebben heb gezellige verjaardag gehad en hoor nu ook bij de club
    nog veel plezier en geniet er van
    leuk verslag en kijk uit naar de volgende
    doei

• 10 Juli 2007 - 07:46

Rolan:

Hoi Willeke en Marijke,
    Leuk om op deze manier jullie avonturen te lezen. Heel veel plezier en avontuur toegewenst!
    Groetjes Rolanda

• 10 Juli 2007 - 11:37

Henk:

bericht gelezen.Geniet er van
    Groeten vanuit koud meppel

• 10 Juli 2007 - 12:18

Leida En Klaas:

leuk begin van de vakantie en voelden jullie ook geen ster in hollywood?
    nu schijnt de zon en met een uur kan het weer plensen.
    groetjes

• 10 Juli 2007 - 18:17

Ideale Schoonzoon:

Klinkt goed dames! Wat doen we; 1 souvenir per dag voor de achterblijvers? :-)

• 10 Juli 2007 - 19:53

Barbera:

zo, al veel ondernomen in de eerste dagen groet, barbera

• 10 Juli 2007 - 19:56

Hanny:

Hoi Will en Marijke,
    Leuk om wat van jullie te horen,ik ben erg benieuwd naar de rest van jullie verhalen. Heel veel plezier daar!
    groetjes Hanny

• 11 Juli 2007 - 08:12

Arjan & Marion:

Hey daar,
    Wij willen jullie een fijne tijd wensen. Leuk om te lezen wat jullie zoal doen. Veel plezier en nu op jacht naar die rijke knappe amerikaan (grapje)
    Doei!!!

• 11 Juli 2007 - 09:39

Evelien En Liz:

Heey Marijke en Willeke,
    Wij zitten hier nu in het internetcafe van de camping. We zitten aan de kust, hebben nog niet veel gedaan. Guusje heeft vandaag haar cadeautjes ontvangen (Boek en parfum). Vandaag gaan we naar een zwemparadijs :D. Leuk stukje alleen strenge bewaking. Liz: Mama zegt nu tegen mij: Liz wat doe jij nou blijkt het om het smileytje te gaan! Na al die jaren achter de computer snapt ze het nog steeds niet! Dikke kus van ons, en Louis en Guusje.

• 11 Juli 2007 - 12:16

Jeannette:

Hoi Meiden,

Leuk om zo jullie reis te volgen,geniet er in ieder geval heel veel van het land and the GUYS.....(niet te veel)
    Voor je het weet ben je alweer aan het werk.
    Ben benieuwd naar de foto`s!!!!
    Veel plezier