Dag 15: Yellowstone Park - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 15: Yellowstone Park - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 15: Yellowstone Park

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

14 Augustus 2017 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Rond 8:30 uur werden we wakker en hebben het niet koud gehad in onze tent. Maar wat wil je ook met al die dekens en kleren. We hebben geen geritsel, gebrom of ander gespuis van dieren gehoord vannacht. Met andere woorden hebben we heerlijk geslapen.
De eerste uitdaging was het douchen vandaag, met een handdoek onder de arm en shampoo en doucheschuim in de hand naar het douchegebouw. We hadden al gehoord, dat het water wordt verwarmt door zonne energie en door petroleum. Dus als je pech had, heb je koud water :)
Mar we hadden geluk. Warm water om ons een beetje op te warmen, want buiten was het 8 graden. Het haar wassen is wel een uitdaging, met 1 hand het koord vasthouden voor het water en de andere gebruiken om je haar uit te spoelen. Benen scheren moeten we nu maar niet doen, dat gaat echt niet lukken :)

Na het doucheritueel hebben wij de auto weer gepakt en zijn naar West Yellowstone gegaan om te ontbijten. En kwamen terecht bij een diner in jaren 50 stijl (incl meubilair en muziek). Heerlijk ontbijt gehad, alleen die opgebakken aardappels mogen ze wel weglaten. Na koffie, appelsap en ontbijt zaten wij tegen 10:15 uur in de auto richting de ingang van het park. En we kwamen direct in de file terecht. Oh ja het is zaterdag en iedereen trekt nu het park in. Maar gelukkig hebben wij een pas voor de parken en kunnen wij via de expresslijn, zo het park in.

Onze eerste stop vandaag was de Grand Prismatic Spring, de bekendste hotspring van het park, door zijn azuurblauwe kleur met de randen in allerlei kleuren geel, bruin, groen, grijs en wit. Wij hebben deze hofspring alleen maar gezien op plaatsjes en de vorige keer wisten wij niet eens dat deze er was (dombo’s). Het was hier heel druk, maar wij hadden wederom geluk met een parkeerplaats.
Helaas stond er te weinig wind, waardoor het stoom boven de hotspring bleef hangen, maar de kleuren zag je wel heel mooi. En ja dit is inderdaad een van de mooiste hotsprings die wij hebben gezien.
Naast de Grand Prismatic Spring waren er ook nog een aantal geisers en hotsprings er omheen, dus wij hebben onze kilometers wel gemaakt zo in het ochtendzonnetje. Het was buiten een graad of 15, maar wij liepen in onze korte broek en hemdjes buiten.

Op de weg naar het Noorden richting Mammoth Hotspings besloten wij ook nog een zijweg te nemen, die ons ook langs hotsprings en geisers leidden. Hier was het niet druk en konden wij op ons gemakje rondlopen en rondrijden. Hier hingen de hotsprings meer op in de het groen van de omgeving en eindige een van de hotsprings in een meertje.

De volgende stop waren de Artistic Paint Pots, op zich wel mooi om te zien, maar wij waren niet zo onder de indruk. Op zich wel mooi met alle kleuren, maar het stelde niet heel veel voor. Behalve dat wij een behoorlijke klim moesten maken om uiteindelijk een mooi beeld van het totaal te krijgen.

De laatste stop van vandaag is de Mammoth Hotsprings en ja ook dit is mooi, dit zijn hotsprings die uit bergen ontstaan en door het hete water en de bacteriën die hier in leven ontstaan er bergen in de wit, roze en oranje, wat op koraal lijkt. Een mooie wandeling wat zeker de moeite waard is. Helemaal naar boven lopen, was niet de moeite waard. Daar is de overlook, maar dat is een beetje een dooddoener op de hofspring zelf.
Toen wij beneden kwamen bij de auto, begon het te regenen Dus snel de auto in, maar daar onderaan de hofspring stond een kudde met Elk te grazen! Een mooi plaatje!

De weg richting West Yellowstone was afwisselend regen en zon. Omdat het ontbijt zo goed was bevallen, wilden wij het avond eten ook bij de jaren 50 diner proberen. En ook dit was goed. Verse hamburger met patat.

Uiteindelijk zaten wij om 18:30 uur weer voor de tent en hebben wij heerlijk van de avondzon en de muggen genoten :). Maar gelukkig zijn wij op alles voorbereid en kwam de muggenspray uit de tas en lange broek aan. Het koelde iets minder snel af dan gisteren, maar rond 21:00 uur zijn wij in bed gaan liggen lezen. Was warmer dan buiten.

Al met al was het slapen op de camping een leuke ervaring en hebben wij met een beetje luxe van een gewoon bed gekampeerd :)