Dag 18: Missoula - Cranbrook - Reisverslag uit Cranbrook, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 18: Missoula - Cranbrook - Reisverslag uit Cranbrook, Canada van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 18: Missoula - Cranbrook

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

20 Augustus 2017 | Canada, Cranbrook

Vandaag wordt het een reisdagje van USA naar Canada.
We hebben rustig aan gedaan vanochtend en zaten tegen 9:00 uur in de auto. Eerst even ontbijt scoren en daarna zijn we begonnen aan onze rit :)
Aangezien wij niet van de snelwegen zijn, hebben wij vandaag een route langs meren gereden.
Daarna reden we echt door niemandsland, het grensgebied tussen USA en Canada. Totdat je vlakbij de grens komt. In een keer allemaal taxfree winkels langs de weg en dan sta je voor de poort van Canada.
Wij mochten weer naar binnen :). Wij waren wel blij dat wij de grens naar Amerika aan de andere kant van de parken over zijn gegaan. Aan deze kant was het allemaal veel strenger en heftiger dan aan de kant bij Waterton Nat. Park. Lange rijen, camera’s aan alle kanten, 4 sluizen waar je door heen moest. Aan de kant waar wij de grens over zijn gegaan, was het allemaal wat relaxter.

Voor wij het wisten waren wij al in Cranbrook en hoopten dat wij al konden inchecken. Eerst was de eigenaar beetje “chagerijnig”, maar na 5 minuten was hij ontdooit en konden we inchecken en begon hij ook nog eens een gesprekje. Ja je kon horen dat wij uit Nederland kwamen, de Nederlanders en Duitsers klinken gelijk en hebben zelfde accent… tja wellicht voor de buitenstaanders, maar er is toch echt wel een verschil.

We hebben onze spullen naar de kamer gebracht en zijn toen heerlijk aan het zwembad gaan liggen in het zonnetje. Nadeel was wel dat zwembad aan de doorgaande weg lag, maar je lag wel afgeschermd en was wel even lekker.

We wilden s avonds bij de buren gaan eten, maar die waren tot 16:00 uur open, tja dan maar even verder zoeken. We zijn bij Denny’s uitgekomen. Niet heel bijzonder, maar voor 1 keer wel te doen.
Na het eten, hebben we ook niet heel veel gedaan, behalve een boekje lezen en andere gasten kijken :)

We kunnen morgen weer lekker rustig aan doen en gaan dan richting Parson om dan een dag uitstapje te maken naar Yoho National Park.