Dag 23: De Keys en Fort Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 23: De Keys en Fort Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 23: De Keys en Fort Lauderdale

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

02 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Na een onrustige start van de nacht hebben we redelijk geslapen. Gedouched en wel op zoek naar een ontbijt, maar dat kon alleen bij de welbekende Waffle House, maar dat zagen we niet zo zitten. We zijn naar de supermarkt gereden en hebben daar een broodje en drinken gehaald. En op weg terug naar het vaste land.
Boven de zee regende het, maar wij hebben de hele weg in de zon gereden. De terugweg, was hetzelfde als de heen weg. Mooie uitzichten alleen dan vanaf de andere kant. We reden in een lange stoet de Keys weer uit en kwamen weer uit in Florida City. We hebben de Highway 1 weer een eindje gevolgd, maar hier was het enorm druk. Veel wegopbrekingen en op onthoudt. Dus we zijn de tolweg genomen door Maimi heen richting Fort Lauderdale.
De snelheid was 55 mile per uur, maar als je je aan de snelheid hield was je een gevaar op de weg. Iedereen reed wel 10 mile harder, dus je moest je aanpassen aan het verkeer.
Het hotel cq resort waar wij zitten, ligt aan het strand en valt weg bij de grote reusen naast ons (o.a. Hilton). We konden nog niet inchecken, dus hebben wij een parasol en 2 ligbedjes geregeld en hebben ons op het strand omgekleed.
Het zand brandde je aan de voeten, dus we moesten rennen naar de zee. Dit was tenminste nog eens een zee, goede temperatuur, mooie stranden en helder blauw water met golven.
Heerlijk gedobberd op het water en even lekker afgekoeld.
We hebben tot 17 uur op het strand gelegen en toen ingechecked. Dit was wel even spannend, want ze kon ons niet vinden in het systeem. Maar na een telefoontje met de klantenservice van hotels.com was alles geregeld.
We hebben een ruime kamer met kichenette (waar geen potten en pannen in staan) een zitje en een oude badkamer. Het is niet heel schoon, de haren van de vorige bezoekers zaten nog in het bad, bah. Maar we hebben wel uitzicht op het zwembad en het strand, dat maakt wel wat goed. :)
We hebben even gedouched (beter niet kunnen doen, want je zweet direct weer) en daarna wat gegeten in de Mall. Mooie en dure winkels en mooi aangelegd restaurant gedeelte. Sommige winkels waren wat te duur voor onze portemenee. Maar je kan er wel mooi kijken.
Morgen gaan we naar de grote Outlet! Dat zal beter bij onze portemenee passen :)

• 05 Augustus 2010 - 05:37

Marieke:

Hoihoi, toevallig gisteravond een reisprogramma van BNN over de Keys! Ik zag jullie al helemaal lopen. Leuk om nu even een beeld te hebben wat jullie ook zien. Groetjes Marieke