Dag 24: Fort Lauderdale/ Swapp Grass Mill - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu Dag 24: Fort Lauderdale/ Swapp Grass Mill - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Marijke en Willeke naar Canada / USA - WaarBenJij.nu

Dag 24: Fort Lauderdale/ Swapp Grass Mill

Door: beb en toos

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Willeke

03 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

We hebben besloten om naar de grote outlet te gaan, dus we hebben kalm aan gedaan en tegen 9:30 uur zijn wij vertrokken. We hadden op internet gezien dat er heeeel veel winkels zijn en dat wij waarschijnlijk een plattegrond nodig hadden om de weg weer te vinden.
Het was 20 minuten rijden en we hebben de toeristische route er naar toe gereden, de hele Sunrise Boulevard afgereden en dan kom je er vanzelf. Was wat leuker dan de snelweg dachten wij, zien we ook nog wat van de stad.
We kwamen bij de outlet aan en we hadden keuze uit 4 ingangen, dus eerst maar eens op zoek naar de ingang het dichtst bij de Starbucks. Willeke even snel uit de auto gesprongen om een plattegrond te scoren en toen zagen we dat we naar de andere kant moesten.
Eenmaal de auto (weer dichtbij de ingang) geparkeerd en wij op zoek naar de Starbucks, was nog niet dichtbij, maar was wel de juiste ingang. Onze monden vielen open van verbazing, wat een joekel van een outlet en compleet (85%) overdekt! Wat een winkels en maar goed dat we de plattegrond hadden, konden we de winkels aanvinken die we wilden bekijken.
Eerst hebben we een tijdje bij de Starbucks gezeten, de manager en zijn baas geobserveerd. De Manager schoot bij iedere vraag van zijn baas in de verdediging en probeerde van alles goed te praten en begon ook spontaan zijn winkel te veranderen, schoon te maken en zijn personeel te comanderen :) Erg leuk om te zien.
Na dit tafereel te hebben aangekeken, zijn wij begonnen aan de wandeling (en dat werd het!). Als eerste heeft Marijke haar nagels oplaten poetsen door een thiase dame! Wel stukken goedkoper dan in Nederland maar echt productiewerk. Daarna hebben we alle winkels bekeken die we wilden zien en weer artikelen onthouden of wij ze wel of niet willen hebben (lees: nodig hebben). Van die hele lijst is alleen een riem overgebleven.
Rond 14:30 uur hebben wij een fruitsmoothie gehaald en een plakje cake. De baas van Starbucks was er toen nog steeds, zielige shopmanager :). We hebben de benen even rust gegeven, maar eenmaal weer in de benen moesten we wel weer opgang komen. We hebben de nodige lichaamsbveweging gehad, en de voetjes voelden we wel. Om 16:30 uur hielden we het voor gezien. Maar goed dat we vandaag naar de outlet zijn gegaan, want er is aardig wat regen gevallen en dikke onweersbuien.
We zijn zo doorgereden naar de mall, om te eten en onze wel beloofde en verdiende Guess portemonee te gaan kopen :) We lopen er nu al 4 weken omheen te drentelen, maar nu hebben we hem eindelijk gekocht... ha ha.
We waren rond 19:30 uur terug in het resort en hebben even rustig op een stoel gezeten met wat tijdschriften. Willeke had s ochtends al geopperd dat ze een strandwandeling wilde maken, dus wij de slippers aan en op naar het strand. Dit was niet echt een goed idee naar een lange dag winkelen/ lopen. Het zand was zacht en bij iedere stap zakte je weg in het zand (ook bij de waterkant). Dus na 500 meter hielden we het maar voor gezien, we hadden nu last van de voeten, achillispezen, enkels, ruggen en beenspieren. We hebben de wandeling maar voortgezet op het vaste land, de stoep langs de kust. We hebben even bij een winkelcentrumpje gekeken en wat kroegjes en zijn toen weer terug gelopen. De voeten zeiden AU AU en nog eens AU. Maar het was een leuke dag en hebben ons goed misdragen ;)
Morgen gaan we chillen op het strand en lekker niets doen.